Aeroportul clujean aşteaptă “momentul Schengen”
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 03 Oct 2010, 23:32
- Administraţie
- Ascultă știrea

DISTRIBUIE
Singurul sector românesc unde nu s-a făcut simţită criza economică este aviaţia civilă, a apreciat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, care este şi preşedinte al Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR).
Organizaţia s-a întrunit săptămâna trecută la Sinaia pentru a lua decizii în vederea depăşirii momentului “martie 2011”, când România devine stat cu drepturi depline în cadrul Acordului Schengen. Aeroportul clujean este primul care a obţinut calificarea de a opera în regim Schengen.
Aeroporturile româneşti au lucrat şi lucrează în continuare pentru a-şi alinia serviciile la standardele Uniunii Europene. “Noi am făcut o analiză şi am realizat că traficul aeroportuar înregistrează creşteri mari, chiar şi în această perioadă de criză economică. De fapt, cred că e singurul sector în care criza economică nu prea s-a simţit. Noi am lucrat în permanenţă pentru a ne îmbunătăţi serviciile, iar astăzi putem concura cu majoritatea aeroporturilor care funcţionează în Europa”, a apreciat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo. Acesta are şi calitatea de lider al AAR, care s-a întrunit la Sinaia în perioada 30 septembrie – 1 octombrie. “În primul rând, am analizat condiţiile pe care trebuie să le îndeplinim până în 2011, când ne vom alinia şi noi la Schengen. Toate structurile sunt implicate în acest proces, toţi cei care ne asigură securitatea şi orice tip de servicii necesare în activitatea aeroportuară”, a declarat Ciceo.
Un alt aspect important analizat în cadrul întâlnirii AAR vizează cooptarea unor investitori privaţi specializaţi, fie pentru a presta servicii aeroportuare, fie pentru a deveni parteneri în gestionarea aeroporturilor. Nu în ultimul rând, s-a discutat despre accesarea de fonduri europene, dar şi despre proiectele de investiţii pe care Ministerul Transporturilor le-ar putea finanţa. Întâlnirea de la Sinaia a mai avut ca rol identificarea problemelor cu care se confruntă aeroporturile în demersul privind certificarea statutului pe piaţa europeană. “În ce ne priveşte, avem deja ordinul Ministerului Transporturilor prin care se certifică faptul că aeroportul clujean deţine statutul de aeroport internaţional. Există trei categorii de aeroporturi: cele internaţionale, cele deschise traficului internaţional şi cele interne. Fiecare dintre aeroporturile româneşti face demersuri pentru a-şi certifica statutul conform normativelor europene. Ştiu că, asemeni nouă, au mai reuşit să-şi certifice statutul Aeroportul Bucureşti – Otopeni şi cel de la Sibiu”, a spus David Ciceo.
Aeroporturile româneşti au lucrat şi lucrează în continuare pentru a-şi alinia serviciile la standardele Uniunii Europene. “Noi am făcut o analiză şi am realizat că traficul aeroportuar înregistrează creşteri mari, chiar şi în această perioadă de criză economică. De fapt, cred că e singurul sector în care criza economică nu prea s-a simţit. Noi am lucrat în permanenţă pentru a ne îmbunătăţi serviciile, iar astăzi putem concura cu majoritatea aeroporturilor care funcţionează în Europa”, a apreciat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo. Acesta are şi calitatea de lider al AAR, care s-a întrunit la Sinaia în perioada 30 septembrie – 1 octombrie. “În primul rând, am analizat condiţiile pe care trebuie să le îndeplinim până în 2011, când ne vom alinia şi noi la Schengen. Toate structurile sunt implicate în acest proces, toţi cei care ne asigură securitatea şi orice tip de servicii necesare în activitatea aeroportuară”, a declarat Ciceo.
Un alt aspect important analizat în cadrul întâlnirii AAR vizează cooptarea unor investitori privaţi specializaţi, fie pentru a presta servicii aeroportuare, fie pentru a deveni parteneri în gestionarea aeroporturilor. Nu în ultimul rând, s-a discutat despre accesarea de fonduri europene, dar şi despre proiectele de investiţii pe care Ministerul Transporturilor le-ar putea finanţa. Întâlnirea de la Sinaia a mai avut ca rol identificarea problemelor cu care se confruntă aeroporturile în demersul privind certificarea statutului pe piaţa europeană. “În ce ne priveşte, avem deja ordinul Ministerului Transporturilor prin care se certifică faptul că aeroportul clujean deţine statutul de aeroport internaţional. Există trei categorii de aeroporturi: cele internaţionale, cele deschise traficului internaţional şi cele interne. Fiecare dintre aeroporturile româneşti face demersuri pentru a-şi certifica statutul conform normativelor europene. Ştiu că, asemeni nouă, au mai reuşit să-şi certifice statutul Aeroportul Bucureşti – Otopeni şi cel de la Sibiu”, a spus David Ciceo.
DISTRIBUIE
Comenteaza