Aeroportul clujean, în discuţii pentru noi rute de zbor
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 02 Mar 2012, 22:14
- Administraţie
- Ascultă știrea

PNL Cluj susţine că aeroportul clujean ar trebui să asigure legături cu aerogările marilor oraşe europene, precum Charles de Gaulle din Paris, Heathrow din Londra sau Schiphol din Amsterdam, astfel încât clujenii să aibă posibilitatea să zboare mai departe spre orice altă destinaţie din lume. Compania Tarom ar trebui curtată în vederea deschiderii unei baze operaţionale la Cluj. Consiliul Judeţean (CJ) a transmis că, deşi tot sectorul aviaţiei civile se confruntă cu probleme economice, Clujul s-a descurcat foarte bine. În continuare, aeroportul clujean se află în negocieri atât cu Tarom, cât şi cu unele companii low-cost pentru diversificarea destinaţiilor, a mai transmis CJ.
Reprezentanţii organizaţiei de tineret a PNL Cluj deplâng plecarea companiei aeriene low-cost Wizz Air la Târgu-Mureş şi cer ca, în continuare, conducerea CJ să se implice mai mult în lansarea unor noi destinaţii de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. Pe de altă parte, aceştia au atras atenţia că nici companiile care operează în regim obişnuit nu ar trebui neglijate. În sensul acesta, este amintită compania naţională Tarom, care ar trebui încurajată să-şi deschidă o bază operaţională pe aeroportul clujean, pentru a asigura o serie de legături directe cu marile aeroporturi din Europa, precum Charles de Gaulle din Paris, Heathrow din Londra sau Schiphol din Amsterdam "Clujul, deşi ar avea potenţial de piaţă, nu are încă legături cu aeroporturile principale ale Europei, de unde se poate zbura ulterior spre orice destinaţie din lume. În prezent, cei care doresc să zboare din Cluj spre America, Asia sau Africa pot face acest lucru pe o rută cu cel puţin două escale, prin Bucureşti sau Budapesta. Zboruri Cluj-Paris sau Cluj-Amsterdam la ore convenabile, conectate la bancurile de plecări transatlantice sau transasiatice, cu siguranţă vor avea cerere şi vor aduce rentabilitate aeroportului clujean", a transmis PNL Cluj. Noua pistă pe care o construieşte aeroportul clujean ar trebui să fie un argument în plus pentru atragerea companiilor aeriene. "Singura bază operaţională a Tarom este momentan Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni), iar Clujul are potenţial să devină cea de-a doua, în timp ce Timişoara este deja bază operaţională pentru Carpatair. Noi zboruri planificate corespunzător ar putea aduce profit atât aeroportului clujean, cât şi companiei Tarom", se mai arată în comunicatul PNL.
CJ a transmis că, în ciuda crizei economice, activitatea aeroportului clujean s-a menţinut foarte bine, iar traficul aerian a înregistrat creşteri semnificative în ultimii ani. "În cursul anului 2011 şi în primele luni ale acestui an, toate aeroporturile din România au înregistrat o evoluţie negativă, evidenţiată în numărul de destinaţii şi frecvenţe, atât prin retragerea de pe piaţa românească a nu mai puţin de cinci operatori aerieni, cât şi prin restrângerea operării companiilor româneşti. Totuşi, eforturile de a încuraja noi companii aeriene să opereze în regiune, în condiţiile de piaţă existente, nu s-au oprit nici o clipă. De asemenea, sprijinim companiile prezente pe piaţă pentru menţinerea şi dezvoltarea rutelor operate", a transmis CJ. Compania Tarom este, de asemenea, curtată să opereze pe noi rute. "Consiliul Judeţean Cluj şi Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca se află în discuţii atât cu compania Tarom, pentru deschiderea de noi destinaţii, cât şi cu alţi operatori aerieni în vederea diversificării traficului aerian în regiune, iar noua pistă ce se va finaliza anul acesta ne va ajuta foarte mult", a transmis CJ.
Noua pistă aeroportului clujean va fi dotată cu echipament ILS, care să asigure operarea în condiţii de vizibilitate redusă - investiţie care aparţine Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA). Cu privire la plecarea Wizz Air la Târgu-Mureş, CJ invocă consecinţa unei concurenţe neloiale, practicată de administraţia Mureş, pentru care s-au deschis deja acţiuni în instanţă.