Aeroportul clujean, în faţa contractului pentru exploatarea aeroportului din Braşov
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 09 Oct 2011, 23:53
- Administraţie
- Ascultă știrea

Au trecut mai multe luni de la licitaţia pentru construcţia şi managerierea aeroportului din Ghimbav - Braşov, adjudecată de societatea UTI, care s-a asociat cu Regia Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. Contractul pentru execuţia acestui obiectiv nu s-a semnat însă nici până în prezent cu administraţia braşoveană. "Au fost mai multe discuţii legat de termenii juridici, dar şi cu privire la condiţiile tehnice în care acest aeroport se poate construi. A fost nevoie de multe întruniri şi de o serie de analize tehnice, dar avem convingerea că vom ajunge la un acord final", a comentat directorul aeroportului clujean, David Ciceo. El şi-a exprimat încrederea că până la finalul acestui an contractul pentru realizarea aeroportului din Ghimbar se va semna.
"Sperăm să putem semna acest contract anul acesta. Încă mai purtăm o serie de discuţii, dar cred că în curând vom fi în măsură să anunţăm oficial faptul că am încheiat acest parteneriat", a spus Ciceo. Consiliul Judeţean Braşov a decis să construiască un aeroport internaţional pe terenul din Ghimbav, în regim privat, având în vedere investiţia costisitoare implicată în realizarea unui astfel de obiectiv. Propunerea administraţiei judeţene Braşov viza un parteneriat între o societate privată care să aibă interesul de a investi şi un expert în domeniul aeroportuar. Astfel, societatea UTI, care a construit şi terminalele de pasageri de pe aeroportul clujean, a decis să intre în licitaţia de la Braşov alături de Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. Conform licitaţiei, investitorii s-au angajat să asigure finanţarea, proiectarea, execuţia aeroportului, dar şi administrarea. "În calitate de concesionar, investitorul va obţine dreptul de a exploata rezultatul lucrărilor şi de a încasa veniturile din activităţi conexe (servicii, publicitate, spaţii comerciale)", se arată în caietul de sarcini al licitaţiei.