Video Autostrada A10 Sebeș - Turda o ia din nou la vale. Sunt alunecări de teren pe loturile 1 și 2

Autostrada A10 Sebeș - Turda o ia din nou la vale. Sunt alunecări de teren pe loturile 1 și 2

Solul argilos şi infiltrațiile de apă din zona unde se construieşte autostrada A10 Sebeș-Turda, loturile 1 și 2,  le dau bătăi de cap constructorilor.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Finalizarea autostrăzii dintre județele Cluj și Alba este un proiect inclus în bugetul de 8 miliarde de lei pe care România îl are la dispoziție în acest an pentru infrastructura rutieră şi feroviară. Însă, pe loturile 1 și 2 a autostrăzii A10 Sebeș – Turda, între zona de la Alba Iulia Nord, mai precis dealul de la Pârâul Iovului și intersecția cu DN1 la Oiejdea, solul argilos dă bătăi de cap serioase celor doi constructori ai loturilor 1 și 2, scrie albaiuliainfo.ro

Alunecări de amploarea au fost iulie 2020. De data aceasta nu pare atât de grav, însă așa cum se poate vedea în imagini, tot în zona Pârâul Iovului, spre Sântimbru, a mai fost o alunecare de teren mică, care nu a afectat corpul autostrăzii. Ba chiar mai mult, la vechea alunecare a apărut una mai mică, terenul fiind pe punctul de a o lua din nou la vale cu tot cu ancore.

Pe lotul 2, nici grecii de la Aktor nu au fost feriți de surprizele generate de solul argilos. Grecii de la Aktor au pus coloane forate, totuși la kilometrul 19, în zona Oiejdea, pentru a putea ține sub control o potențială alunecare de teren, au pus pământ de umplutură.

În urma infiltrațiilor de apă, în spatele zidului de sprijin, s-a creat un strat saturat de apă, intercalat între două straturi de argilă care a creat o presiune asupra zidului de sprijin și practic îl împingea spre corpul autostrăzii. Pentru limitarea deplasărilor tronsoanelor din zidul de sprijin, Aktor a realizat umpluturi în fața acestora pe calea 2 a autostrăzii A10 (Calea 2, adică sensul Turda – Sebeș).

În acest moment, există deplasări între tronsoanele zidurilor de sprijin. Antreprenorul grec a comandat un studiu care potrivit surselor noastre a fost finalizat, iar în cursul săptămânii viitoare se va știi ce soluție a găsit proiectantul: drenarea apei, ancore suplimentare sau execuția unor piloți forați suplimentar.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza