Angajaţii aeroportului învaţă să devină eficienţi

Angajaţii aeroportului învaţă să devină eficienţi
Aeroportul Internaţional Cluj implementează - în premieră în România - programul Eurocontrol, care are ca scop creşterea siguranţei pasagerilor şi eficientizarea sistemului de operare.
Conducerea Aeroportului Internaţional Cluj a anunţat ieri că intenţionează să implementeze un nou sistem de operare, care are la bază programul “Airport Collaborative Decision Making”, iniţiat de Eurocontrol (Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Traficului European). Împreună cu experţii din cadrul Eurocontrol, Laszlo Kiss şi Dave Hogg, au fost analizate ieri, în cadrul unui seminar, costurile implementării acestui sistem, dar şi resursele tehnice şi umane implicate în eficientizarea activităţii aeroportului.

Directorul aeroportului, David Ciceo, apreciază că programul “Airport Collaborative Decision Making”, iniţiat de Eurocontrol, reprezintă o şansă reală pentru îmbunătăţirea activităţii aeroportuare, dar şi pentru eficientizarea costurilor operaţionale. El a informat că, deşi s-a constituit o reţea de aeroporturi europene care au implementat sau intenţionează să implementeze acest program, precum Bruxelles, Munich, Zürich, Barcelona sau Amsterdam, aceasta este necunoscută în România. “Noi am solicitat acest program şi avem tot interesul să-l implementăm, dat fiind faptul că în curând vom atinge pragul de 1.000.000 de pasageri pe an. Asta presupune să ne îmbunătăţim activitatea pentru reducerea timpilor de operare”, a declarat Ciceo.

“Airport Collaborative Decision Making” implică în primul rând o bază de date informaţională ce ar urma să fie utilizată în reţea cu toate celelalte aeroporturi care fac parte din program. “Pentru a reuşi să implementăm acest sistem, e nevoie de colaborarea şi participarea tuturor factorilor care deservesc aeroportul nostru, fie că vorbim de ROMATSA, poliţie, vamă, SRI, trupe antitero sau de operatori aerieni, cei care oferă servicii de handling, personalul care lucrează în turnul de control, etc.”, a precizat directorul aeroportului.

În opinia lui David Ciceo, costurile de implementare a acestui program vor fi minime, în timp ce beneficiile asigurate vor fi majore. “În prezent, în sistemul nostru de operare apar tot soiul de costuri redundante. Noul program Eurocontrol ne va asigura un sistem informaţional menit să înlăture aceste costuri, prin utilizarea lui la capacitate maximă, de către absolut toţi cei care asigură servicii în cadrul aeroportului”, a precizat Ciceo.

Expert în cadrul Eurocontrol, Laszlo Kiss a explicat că toţi agenţii care prestează servicii în cadrul unui aeroport trebuie să aibă o viziune comună, indiferent de condiţiile care apar în decursul activităţii lor. Cu atât mai mult în cazul unor situaţii limită, personalul aeroportului trebuie să dispună de informaţii comune şi de expertiză similiară pentru soluţionarea problemelor în cel mai eficient mod cu putinţă. Acest lucru este posibil numai prin colaborare informaţională între toţi factorii implicaţi din cadrul aeroportului, dar şi între aeroporturile abonate la reţeaua Eurocontrol”, a spus Kiss.

Principalii beneficiari ai acestui program vor fi pasagerii, dat fiind faptul că timpii de îmbarcare ar urma să scadă considerabil. De asemenea, în cazul în care se vor ivi întârzieri ale unor curse aeriene, pasagerii vor fi anunţaţi într-un timp mult mai scurt. Într-o etapă mai avansată de implementare a acestui program, aeroportul clujean va primi date certe privind poziţia aeronavelor şi timpul lor de aterizare. Implementarea programului la Cluj ar putea dura în jur de un an şi se va derula pe etape, a anunţat expertul Dave Hogg, din cadrul Eurocontrol. “Noul sistem operaţional ar însemna pentru Aeroportul Internaţional Cluj o eficientizare în mişcarea curselor interne şi internaţionale”, a explicat Hogg. Acesta a precizat că programul a fost demarat în urmă cu şase ani şi că în prezent se implementează în circa 35 de aeroporturi.

Comenteaza