Angajaţii primăriei clujene au propus proiecte de inovare internă în administraţia locală

Angajaţii primăriei clujene au propus proiecte de inovare internă în administraţia locală

Primul program pilot de inovare internă într-o administrație publică din România și-a anunțat câștigătorii.

- Unele propuneri au intrat în proces de implementare, cea mai populară fiind digitalizarea și automatizarea procesului de comunicare a fluturașilor de salariu.
- Un proiect de transfer european de bună practică pentru încurajarea proceselor de inovare internă în administrația publică de la Torino la Cluj-Napoca
- Primul CIIC Intern - organizat pentru angajații Primăriei Cluj-Napoca
- Prin suprapunerea celor două calități (cetățean/locuitor al orașului și cea de expert în administrație publică/funcționar public) angajații primăriei se află la intersecția unor calități care le creează un ridicat potențial de inovare socială.
-  Sloganul proiectului: „Și tu poți fi un Inovator” 
- Primul apel intern pentru propuneri de inovare dintr-o administrație publică din România - finalizat cu cinci proiecte câștigătoare
- Proiectul utilizează un instrument digital - platforma cu acces intern Innovato-R și permite reluarea apelului anual.

Apelul intern de proiect s-a derulat în perioada 7 februarie - 6 martie 2020, fiind înregistrate în platformă 17 proiecte depuse de 12 persoane.

Numărul de proiecte depuse pe categorii:

- O primărie mai bine conectată - 5 proiecte
- O primărie profesionistă - 5 proiecte
- O primărie deschisă, receptivă - 4 proiecte
- O primărie responsabilă şi sustenabilă - 3 proiecte

Proiectele câştigătoare:

- O primărie mai bine conectată: Dezvoltare aplicație Infocet
- O primărie profesionistă: Alertă e-mail expirare termen de plată
- O primărie conectată
- O primărie deschisă, receptivă: Evaluarea gradului de satisfacție al cetățenilor privind activitatea instituției
- O primărie responsabilă şi sustenabilă: Fluturași de salariu pe e-mail

Pentru implementarea etapelor de pregătire, comunicare și informare internă cu privire la regulamentul procesului și la etapele de implementare, echipa de proiect a utilizat instrumentul de inovare socială reprezentat de Centrul de Inovare și Imaginație Civică, realizând prima ediție a unui „CIIC Intern la primărie”.

Ideea centrală a conceptului inovatorului intern este că angajații din administrația publică, prin această suprapunere absolut unică a două calități, cetățean și deținător de expertiză în administrație publică se află într-o zonă cu un imens potențial neutilizat până acum de a genera inovare.

„Îi felicit pe colegii mei care au avut primele propuneri. M-am bucurat să constat că într-adevăr există un potențial real de inovare internă în administrația locală, iar acest instrument ar putea fi replicat și în alte instituții ca un mijloc de a îmbunătăți calitatea serviciilor publice oferite cetățenilor și eficientizarea muncii interne a angajaților.

Cu aceleași prevederi legislative, resurse și constrângeri, iată că se pot crea îmbunătățiri; inovatorii noștri interni tocmai au demonstrat acest lucru. Unele proiecte sunt în curs de preluare și implementare, dar unele sunt deja aplicate și au creat economii de resurse interne”, a declarat primarul Emil Boc.

„Innovato-R ne-a permis să adaptăm mecanismele de guvernanță participativă pe care le utilizăm deja în mod curent în oraș în cadrul CIIC la procese interne, în cadrul primăriei. Platforma creată oferă fiecărui angajat posibilitatea de a-și face vocea auzită, dacă are idei despre cum putem schimba și îmbunătăți activitatea în instituție – fie de a identifica procese care se pot simplifica sau reduce, fie pentru idei de activități sau abordări noi în căutarea de soluții la problemele administrației și nevoia de a-și crește calitatea serviciilor”, a explicat Ovidiu Cîmpean, coordonator al CIIC.

Platforma Innovato-R Cluj-Napoca reprezintă un prototip (MVP – Minimum Viable Product) al cărui scop este acela de a permite angajaților din primărie să devină inovatori locali și să transmită, în baza unor apeluri, proiecte și idei noi menite să îmbunătățească modul de desfășurare a activităților primăriei și a propriei munci.

Detalii proiect European Innovato-R:

Municipiul Cluj-Napoca implementează proiectul Innovato-R, finanțat prin Programul de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene. URBACT III utilizează resurse și cunoștințe pentru a consolida capacitatea orașelor de a formula strategii și acțiuni integrate pentru dezvoltare urbană pe obiectivele tematice ce corespund provocărilor lor.

Demersul de realizare a Innovato-R Cluj-Napoca este parte din activitățile rețelei de transfer de bune practici cu același nume, finanțată prin programul URBACT III, care vizează sprijinirea adaptării locale a soluțiilor inovative implementate de orașul Torino.

Adresate angajaților municipalității italiene, acestea au avut ca scop dezvoltarea participativă de proiecte dedicate îmbunătățirii performanței administrației locale, reducerii pierderilor și valorificării resurselor, creșterii calității serviciilor publice și altele.

Abordarea, bazată pe conceptul de „Minimum Viable Product” (MVP), este transferată prin Innovato-R următoarelor orașe-partener: Metropole Du Gran Paris (Franța), Cluj-Napoca (România), Murcia (Spania), Porto (Portugalia), Veszprem (Ungaria) și Rotterdam (Olanda).

Transferul local pe care și l-a propus primăria privește construirea platformei Innovato-R prin adaptarea soluției bugetareparticipativa.ro la ideea centrală a proiectului: sprijinirea soluțiilor inovative din interioriul primăriei, pentru optimizare, comunicare, calitate și sustenabilitate a proceselor din administrația publică.

Comenteaza