Ansamblu de locuințe în Borhanci, în consultare publică
- Scris de Ziua de Cluj
- 26 Dec 2024, 11:00
- Administraţie
- Ascultă știrea

Proiectanții de la DOM IDEAS ARHITECTURA S.R.L. au realizat un PUZ pentru un ansamblu de locuințe individuale, în Borhanci, pe o suprafață de 17.000 mp. Beneficiari sunt mai multe persoane fizice.
Se dorește reparcelarea terenului în vederea construirii unui ansamblu de locuințe individuale, cu regim redus de înălțime, izolate pe parcelă sau cuplate. Pe lângă acestea se reglementează subzone cu acces public, respectiv de instituții și servicii publice sau de interes public, constituite în clădiri dedicate și subzona spațiilor verzi cu acces public nelimitat
Accesul pe zona reglementată se realizează de pe latura estică, din str. Remenyik Sandor. În cadrul parcelei urbane se propune o stradă de deservire a noilor parcele generate prin prezenta documentație de urbanism, care asigură legături în structura urbană și urmărește eliminarea caracterului de fundătură al aleii de deservire locală ce se deprinde din str. Remenyik Sandor, între numerele administrative 4-6.
Conform studiului de circulație, se preconizează că traficul în zonă va înregistra o creștere progresivă în viitor, având în vedere și contribuția maximă orară de 56 vehicule adăugate la circulația locală și ca rezultat al altor investiții efectuate în zonă. Implementarea noului Plan Urbanistic Zonal (P.U.Z.) ar genera modificări în configurarea actuală a circulației rutiere și ar influența, totodată, aspecte economice, contribuind la crearea de locuri de muncă și oferind servicii suplimentare. La nivelul scenariului de perspectivă intersecția care va înregistra depășiri ale capacității de circulație este cea dintre străzile C-tin Brâncuși - Romul Ladea - Fagului - Borhanciului.
Atât locuințele individuale, cât și cele cuplate vor avea un regim de înălțime redus, cu configurația maximă (S)+P+1+M, (S) +P+1+R, D+P+M, D+P+R (unde S – subsol, D – demisol, P – parter, M – mansardă, R – nivel retras), iar pentru subzona S_UIs, se propune un regim maxim de înălțime de (1-3S)/D+P+2E+R/M.
Proiectul se află în consultare publică.