Anul angajărilor la primărie: în aprilie încep concursurile
- Scris de Luminita Silea
- 27 Feb 2012, 22:11
- Administraţie
- Ascultă știrea

Un serviciu nou care se va ocupa de obiectivele culturale şi sportive din oraş va fi înfiinţat în cadrul administraţiei locale clujene. Structura va avea 59 de posturi, din care cinci funcţii vor fi de conducere. Primarul interimar Radu Moisin a declarat că, în limitele impuse de lege, posturi din acest nou serviciu vor fi scoase la concurs în luna aprilie.
Consilierii locali vor discuta la şedinţa extraordinară de mâine un proiect de hotărâre privind unele măsuri referitoare la organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului municipiului şi ale unor servicii publice din subordinea forului local. Primarul interimar Radu Mosin a explicat că se intenţionează înfiinţarea unui nou serviciu la nivelul administraţiei locale, care să administreze obiectivele culturale şi sportive - sala polivalentă, cazinoul din Parcul Central, cinematografele, Turnul Croitorilor, Turnul Pompierilor. Noul serviciu va avea 59 de posturi, 5 de conducere şi restul de execuţie. "Vorbim despre funcţii contractuale. Posturile vor fi scoase la concurs în limita a 15% din numărul total, cât permite legea. Vorbim de 9 posturi. Pentru început vor fi lansate concursurile pentru posturi de execuţie. Estimăm că în luna aprilie. Apoi vor fi scoase la concurs şi funcţii de conducere, în a doua parte a anului, după ce se va finaliza şi sala polivalentă. Noul serviciu va fi completat şi cu personal din primărie, prin transfer, având în vedere că deja există persoane care se ocupă de cinematograful Mărăşti sau de Turnul Croitorilor", a menţionat Moisin. Deja în proiectul de buget pe 2012 pentru cheltuielile de personal (sală polivalentă, etc.) a fost prevăzută suma de 400.000 de lei.
Proiectul de hotărâre aflat pe masa consilierilor mai vizează şi suplimentarea numărului de posturi de la nivelul Serviciului public de interes local pentru administrarea parcărilor sau de la Centrul bugetar de administrare creşe. "Vorbim de şase posturi la serviciul Parcări, necesare având în vedere că anul acesta vom deschide încă două parkinguri de cartier, cel din Mărăşti şi cel de pe strada Mehedinţi. De asemenea, este nevoie de personal şi la Centrul bugetar de administrare creşe, unde intenţia este de a se crea şapte noi posturi. Pe lângă acestea, în organigrama primăriei vor apărea şi alte modificări minore: schimbarea subordonării unor servicii sau suplimentarea unor posturi, de exemplu, la serviciul de urbanism", a afirmat primarul interimar.
Oficialul clujean a precizat că administaţia locală clujeană are cei mai puţini angajaţi faţă de alte primării din ţară, raportaţi la norma legală calculată la numărul de locuitori. "Noi suntem cu 300 de angajaţi sub această normă şi, raportat la Legea nr. 69 din 2010 a responsabilităţii fiscal-bugetare, suntem cu 200 de posturi în minus din perspectiva cheltuielilor permise. Dacă Primăria Craiova are 3.000 de angajaţi, noi putem spune că suntem singura andministraţie locală din ţară cu cei mai puţini angajaţi", a subliniat primarul interimar.
Potrivit datelor furnizate de municipalitate, conform organigramei din martie 2011, la nivelul primăriei există 848 de posturi, din care, efectiv, sunt ocupate 755.