Arhitect clujean: modelul parcărilor în "buricul" oraşelor este considerată depăşită de specialişti

Arhitect clujean: modelul parcărilor în
În zonele centrale istorice realizarea de parcări este considerată de numeroase studii şi manuale de urbanism o soluţie greşită, în timp ce "modelul Occidental" al amenajării de parcări etajate, supraterane sau subterane în "buricul" oraşelor este privită ca depăşită de majoritatea specialiştilor, arată un arhitect clujean, într-o expunere legată de intenţia municipalităţii de a amenaja un parking pe strada Mihail Kogălniceanu din centrul Clujului.

"În zonele centrale istorice, primordiale pentru asigurarea scării umane, vitalităţii şi siguranţei în viaţa urbană, prin acordarea priorităţii acesului pietonal şi pe biciclete, realizarea parcărilor este considerată în ultimii ani a fi greşită de către o serie vastă de studii, lucrări, ghiduri, manuale de urbanism", explică arhitectul Istvan Pasztor, reprezentant al asociaţiei AREA3, într-un comunicat de presă emis în contextul anunţării unei noi serii de dezbateri publice cu privire la intenţia Primăriei de a amenaja un parking pe strada Mihail Kogălniceanu.

"Modelul Occidental al parcărilor etajate sau nu, supra- şi subterane, amplasate în buricul oraşelor este considerat depăşit de către majoritatea specialiştilor în domeniu; să nu repetăm deci greşelile altora: pentru asigurarea surabilităţii cadrului de viaţă urbană favorabilă, congestia trebuie eliminată pe tot ansamblul oraşului, nu doar pe anumite străzi", adaugă arhitectul.

Expunerea arhitectului clujean este formulată în contextul unor scrisori ale mai multor organizaţii şi asociaţii cu privire la investiţia amintită, respectiv al unei petiţii on-line semnată în decurs de aproximativ zece zile de de peste 400 de persoane.

O noua dezbatere publică pe tema parkingului de pe strada Mihail Kogălniceanu este programată vineri, de la ora 13.

Comenteaza