Atac la plicurile cu "birurile lui Boc”. “Unde-i digitalizarea?”

Atac la plicurile cu "birurile lui Boc”. “Unde-i digitalizarea?”

Mai mulți clujeni cer înlocuirea plicurilor trimise prin poștă cu înștiințările de impozitul datorat primăriei cu un sistem electronic, de expediere prin e-mail sau SMS. Astfel s-ar face o economie substanțială la bugetul local, susțin aceștia, în rețelele de socializare.

“Am primit în poștă un plic de la Primăria Cluj-Napoca, mă anunța cât am de plată pentru impozit, oare la instituția lui Emil Boc încă nu s-a auzit de e-mail, SMS, fără să se consume hârtie fără rost. Apoi, dacă facem un calcul și socotim 2 lei/fiecare plic, cred că ajungem la o sumă totală cu cinci, poate chiar cu șase cifre, bani aruncați”, a atras atenția un contribuabil clujean. Reacțiile din parte altor locuitori nu au întârziat să apară.

  • “Și eu am primit, la o lună după ce am plătit. Probabil încă nu au o optimizare într-atât de avansată așa că trimit la toți”.
  • “Cu plic, fără plic, oricum aș fi plătit pe Ghișeul.ro, unde îmi arată suma de plată”.
  • “Ce să mai vorbim despre cheltuielile cu salariile celor care pregătesc acele plicuri”.
  • “Ar trebui ca primăria să folosească mijloace electronice de informare pentru cetățenii care și-au lăsat număr de telefon sau adresă de email”.
  • „În varianta electronică există posibilitatea confirmării comunicărilor primite din partea primăriei sau altor instituții. Economie de bani, de timp, pe deasupra economie de copaci tăiați, deci "soluție verde".
  • “Pe mine m-a purtat acum doi ani, din Zorilor până într-un subsol obscur din Mărăști, la firma de curierat Pink Post, să mă informeze de datoriile față de primărie”.
  • “Am pățit la fel, plic de la Pink Post să mă duc nu știu unde la naiba. Am sunat, mi-au cerut numărul de pe plic și mi-au spus, după ceva cod din acel număr, că e de la Electrica. Le-am spus să-l păstreze”.
  • „Nu ai văzut că e anexată și o foaie cu “laudele” realizate? Costuri multe, tipărit, expediat, plicurile, plus concept grafic. Nu el se lăuda în august că a numerizat primăria, aducând scanner?”
  • “La fel și cu tichetele pentru gratuitate cu trenul la pensionari. Sunt destul de mulți pensionari ce nu au folosit / folosesc acest mijloc de transport de ani de zile. Zeci de milioane de lei aruncați pe tipărire și expediere în fiecare an”, „Se pot găsi metode de a fi tipărite și expediate doar celor care le folosesc / exprimă acordul că folosesc. Nu tăiate din start, exclus așa ceva”.

Unii clujeni susțin însă că ar trebui modificată legislația. “Este o problemă de procedură legală, atât. Cât timp e-mailul nu este acceptat ca dovadă în instanța, atât timp oricine responsabil va folosi mijloacele de înștiințare recunoscute. În Germania s-a încercat implementarea unui e-mail înregistrat. Proiectul a fost ținut în moarte clinică vreo 15 ani, după care a fost lăsat să moară într-un sfârșit. Dar puteți porni proceduri de schimbare a legii”, a menționat alt contribuabil.

“Nu este o problemă de procedură legală, fiscul comunică prin Spațiul Privat Virtual, comunicare acceptată de instanță, iar e-mailul, ca mijloc de comunicare, este acceptat ca dovadă în instanță. E lipsa de viziune a primarului şi a primăriei, doar suntem capitală a digitalizării, nu?”, a replicat un alt clujean.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza