Au găsit soluţia pentru transportul metropolitan

Au găsit soluţia pentru transportul metropolitan
Pentru implementarea transportului metropolitan, Consiliul Judeţean va deveni parte din Asociaţia care patronează această proiect, alături de Cluj Napoca, Chinteni, Baciu, Feleacu şi Apahida. 150 de floreşteni s-au adunat, sâmbătă, pentru a-şi striga nemulţumirile la adresa Fany.

Compania Fany nu reuşeşte să satisfacă pretenţiile locuitorilor din comuna Floreşti, cel puţin asta a reieşit din dezbaterea pe tema transportului, organizată sâmbătă de către primăria celei mai populate comune din ţară. Oamenii îşi doresc autobuze cu rampă pentru persoanele cu handicap, cu sistem de ticketing şi cer aceleaşi servicii de care beneficiază cetăţenii din municipiu. Primarul Horia Şulea le-a transmis floreşetenilor că RATUC-ul (actualmente Compania de Transport Metropolitan), va intra în curând să opereze pe rutele din Floreşeti. Afirmaţia lui Şulea a fost întărită şi de liderul Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, care a anunţat că instituţia pe care o reprezintă va deveni parte din Asociaţia Metropolitană de Transport.

Horea Uioreanu a explicat că în cazul în care Consiliul Judeţean va deveni parte din Asociaţia de Transport Metropolitan, acest proiect va putea deveni funcţional. „Noi suntem cei care administrăm drumurile judeţene, prin urmare, dacă vom deveni parte din Asociaţia de Transport Metropolitan ne vom putea permite să schimbăm statutul unor trasee. Concret, vom putea realiza mai multe rute, pe lângă cele care deja au fost câştigate la licitaţie. Astfel, nu va mai fi o problemă dacă în anumite localităţi vom avea şi operatorii care deja au câştigat contracte pe anumite trasee şi vom avea şi Compania de Transport care deserveşte asociaţia", a comentat Uioreanu. El a precizat că problema putea fi rezolvat de la început, dacă administraţia judeţeană ar fi fost cooptată în Asociaţia de Transport Metropolitan.

În prima şedinţă de Consiliu Judeţean ar urma să se adopte hotărârea prin care administraţia judeţeană va deveni parte din această asociaţie. Uioreanu a precizat că toţi ceilalţi asociaţi au obligaţia să adopte în forul local o hotărâre similară. „Estimez că în câteva săptămâni problema va fi rezolvată, iar Compania de Transport va putea intra să opereze fără probleme şi în Floreşti şi în Apahida şi în Baciu", a comentat preşedintele administraţiei judeţene.

Primăria Floreşti a organizat sâmbătă o dezbatere pe tema transportului în comun. Peste 150 de persoane au participat pentru a-şi susţine punctul de vedere. Majoritatea celor prezenţi s-au plâns de serviciile companiei Fany, care operează în acest moment pe Floreşti.

•„ Fany a câştigat o licitaţie pe comuna Floreşti dar nu operează şi pe satul Tăuţi, noi cei care locuim acolo cum să ne descurăm cu transportul?"

• „Compania Fany nu acceptă să facă abonamente pe o săptămâna sau două"

• „Fany nu permite accesul mamelor cu cărucioare în autobuze"

• „Maşinile Fany nu sunt dotate cu rampe pentru persoanele cu handicap", acestea sunt doar câteva din reclamaţiile lansare de cei care au participat la dezbatere.

Cu toţii îşi doresc să circule cu Compania de Transport (RATUC), pentru că au fost deja informaţi că preţul unui abonament pe ruta Floreşti - Cluj va ajunge la 90 de lei, iar suplimentar, abonatul ar urma să beneficieze de o linie gratuită, în municipiul Cluj Napoca. De asemenea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Vakar Istvan a menţionat că un alt beneficiu de care se vor putea bucura călătorii va fi sistemul de ticketing: „În prezent, plata se face biletului se face la şofer şi se pierde foarte mult timp în trafic".

Consiliul Local Floreşti a alocat, până anul trecut, o serie de facilităţi şi subvenţii pentru elevi şi pensionari. În 2014, alocările de la Consiliul Local, pentru gratuităţile acordate pe mijloacele de transport, se vor fi dubla. Se va ajunge la 900.000 de lei, sumă care ar trebui să acopere şi achiziţia unor autobuze. Şulea estimează că administraţia locală Floreşti îşi poate permite să achiziţioneze minim 5 autobuze pe an.

Comenteaza