Au început lucrările la parcarea din Piaţa Unirii

Au început lucrările la parcarea din Piaţa Unirii

Parcarea cu barieră şi aproximativ 110 locuri anunţată de primarul Sorin Apostu la finalul lunii iunie începe să prindă contur. Lucrările de amenajare au demarat săptămâna aceasta (foto).

Reorganizarea locurilor de parcare din spatele bisericii Sf. Mihail din Cluj-Napoca este o soluţie de compromis pentru suplimentarea parcărilor din zona centrală, unde există un deficit având în vedere că portughezii de la Cogedir nu mai realizează parkingul subteran din Piaţa Mihai Viteazul. În prezent, în zona centrală există peste 3.000 de locuri de parcare cu plată, dar şi alte 382 de locuri în parkingul de pe Moţilor, din curtea Primăriei Cluj-Napoca.

“Proiectul din Piaţa Mihai Viteazul interfera cu un canal colector, după cum ne-a informat Compania de Apă Someş, astfel că a fost redimensionat la peste 200 de locuri de parcare. Noi vom intra în consiliul local cu propunerea şi acesta va decide dacă mai este sau nu rentabil să deranjăm tot Clujul pentru mai puţine locuri de parcare. Dacă parkingul nu se va mai face, avem alternative pentru parcările din centru. Dorim să amenajăm un parcaj cu 110 locuri în care să intre doar cei care plătesc. Chiar dacă avem mai multe locuri de parcare în zona Pieţei Unirii, nu toată lumea care parchează plăteşte. Noi avem în vedere un proiect de parcare cu barieră, în care pot intra doar cei care au achitat tariful aferent”, explica edilul Sorin Apostu pentru ZIUA de CLUJ.

Lucrările la noua parcare cu barieră au demarat săptămâna aceasta, oficialii primăriei estimând că la sfârşitul lunii va fi gata. De contract se ocupă Regia Autonomă a Domeniului Public. Parcarea va fi administrată de Serviciul Parcări al municipalităţii, iar tarifele vor fi cele valabile pentru zona centrală.

Reprezentanţii societăţii Planwerk, care a câştigat concursul de soluţii pentru amenajarea zonei pietonale Eroilor şi a Pieţei Unirii în 2005, spun că, probabil, este vorba despre un proiect temporar, care să suplinească cererea de locuri de parcare pe zona centrală. Potrivit arhitectului Eugen Pănescu, proiectul prevedea pentru zona din spatele bisericii Sf. Mihail o parcare de mici dimensiuni, de 30-40 de locuri, un pavilon şi translatarea staţiilor mijloacelor de transport în comun în piaţă. Pănescu a adăugat că nu a văzut proiectul de reamenajare a parcării din Unirii. “Nu am contribuit cu nimic la acest (nou – n. red.) proiect. Este posibil să fie o soluţie temporară, dar aceasta înseamnă costuri suplimentare de reamenajare”, a mai afirmat Pănescu.

Deocamdată, din proiectul de reorganizare a Pieţei Unirii a fost implementată partea de reamenajare a sitului arheologic, fiind amenajat şi spaţiul din faţa statuii lui Matei Corvin. Următoarea etapă precede finalizarea pavajului din zona în care este situată statuia (în prezent, în stadiu de reabilitare – n. red.). O altă etapă este închiderea circulaţiei pe latura de vest a pieţei (cea cu clubul Diesel – n. red.), conform proiectului Planwerk. Edilul-şef a menţionat că latura pe care se află Muzeul de Artă nu va fi închisă circulaţiei, chiar dacă acest lucru a fost prevăzut în proiectul Planwerk.


Comenteaza