Au sosit autobuzele "scurte". Cum arată şi ce dotări au GALERIE FOTO

Au sosit autobuzele
Autorităţile locale, împreună cu reprezentanţii Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, au prezentat miercuri dimineaţa cele zece autobuze "scurte".

Noile mijloace de transport în comun, marca Iveco, au fost achiziţionate de CTP de la compania Briaris, câştigătoarea licitaţiei organizate la sfârşitul anului 2014.

Briaris a oferit autobuze Iveco Urbanway 3D Low Entry, care valorează 930.000 de lei, plus taxa pe valoarea adăugată. Aceasta înseamnă un net de circa 211.000 de euro (după cursul BNR de miercuri, 5 august), dar calculul valutar - conform caietului de sarcini - s-a făcut la 17 octombrie 2014 şi dădea un rezultat în jurul a 205.000 de euro. Banii ar urma să fie plătiţi abia după ce autobuzele sunt testate.

Maşinile de fabricaţie italiană au 12 metri lungime, trei uşi, podea joasă, facilităţi pentru persoane cu dizabilităţi, sunt dotate cu motoare Euro 6 şi cu internet wireless.

ZIUA de CLUJ v-a prezentat în decembrie 2014, în exclusivitate, valoarea tuturor ofertelor, iar maşinile Iveco se aflau printre cele mai scumpe. Sumele sunt exprimate în lei, rotunjit.

1. Mercedes..............944.000 lei
2. Briaris (Iveco).......930.000 lei
3. Solaris..................914.000 lei
4. Isuzu Anadolu.......893.000 lei
5. BMC (Eurobus).......701.000 lei

Licitaţia pentru achiziţionarea lor a fost ca un thriller, care a ţinut în suspans presa şi companiile participante. Ofertele s-au deschis în 27 octombrie, iar comisia de licitaţie avea la dispoziţie 20 de zile să se dumirească în legătură cu ofertele sau, dacă nu, să ceară lămuriri de la firme; apoi trebuia să anunţe câştigătorul. Numai că, până în 16 noiembrie, comisia nu a putut lua o decizie şi a cerut prelungirea termenului cu încă o perioadă de 20 de zile.

Conform legii, avea acest drept o singură dată, pe baza unei note justificative a motivelor întârzierii pe care este obligată sa o trimită tuturor participanţilor la licitaţie. În 6 decembrie, de Moş Nicolae, era obligatoriu să avem câştigătorul, dar contractul nu a fost lăsat în ghetuţele nici unui ofertant. Abia la începutul lunii ianuarie 2015, după o lună de la ultimul termen legal, a trimis CTP documentele companiei câştigătoare şi celor descalificate.

Preţul ofertei a contat în proporţie de 65% în stabilirea punctajului câştigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanţii, perioada de garanţie şi raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.

Comenteaza