Autobuzele lui Boc, 280.000 euro bucata

Autobuzele lui Boc, 280.000 euro bucata
Propunerea primarului Emil Boc, privind achiziţia a 40 de autobuze pentru Compania de Transport Metropolitan, a fost aprobată de Consiliul Local, în ciuda reproşurilor aduse de consilierii USL cu privire la suma care s-a alocat în sensul acesta.

Primarul Emil Boc a decis să sprijine RATUC-ul (în prezent Compania de Transport Metropolitan) prin achiziţia a 40 de autobuze care să poată fi puse în circulaţie până în 2015, anul în care municipiul va deveni capitala europeană a tineretului. Suma direcţionată de Boc pentru această achiziţie se ridică la 50 de milioane de lei. Consilierii USL au apreciat că aceşti bani puteau fi consumaţi cu mai multă eficienţă, pe mai mai multe investiţii. Mai mult, USL-iştii i-au reproşat lui Boc faptul că nu a venit cu o documentare fermă care să justifice preţul alocat pentru achiziţia autobuzelor. În replică, consilierul Radu Moisin a menţionat că în Ploieşti s-au cumpărat autobuze cu 340.000 de euro, iar în Craiova cu 290.000 de euro, în timp ce l-a Cluj suma nu va depăşi 280.000 de euro.

Un întreg scandal a avut ieri loc în Consiliul Local pe tema achiziţiei de autobuze pentru care primarul Emil Boc a pregătit un buget de 50 de milioane de lei. Boc e explicat că această sumă nu va greva în nici un fel bugetul administraţiei locale, având în vedere că provine dintr-un credit bancar accesat de municipalitate încă din anul 2010. Totuşi, consilierii USL au ţinut să-i reproşeze primarului că este complet incorect să cheltuie jumătate din suma care a mai rămas disopnibilă din acest credit pe autobuzele RATUC.

Mai mult, consilierii USL i-au reproşt lui Boc faptul că nu s-a prezentat cu o fundamentare care să justifice preţul autobuzelor. „Nu se face absolut nici un fel de descriere în privinţa autobuzelor pe care vrem să le cumpărăm. Nu ştim ce condiţii trebuie ele să întrunească. Nu scrie nicăieri pe ce dăm banii?", s-a plâns social-democratul Gabriel Oniga. Şi colega sa, Claudia Anastase s-a plâns că nu înţelege cum a putut fi determinată această valoare de achiziţie, atâta timp cât nu se cunoaşte nici un amănunt despre autobuzele care urmează a fi cumpărate.

Primarul a explicat că valoarea estimativă a fost transmisă de către RATUC. „Ei ştiu de ce tip de autbuze au nevoie, ei sunt specialiştii şi era normal ca ei să prognozeze suma. Vă asigur că în caietul de sarcini vom preciza absolut toate cerinţele pentru această achiziţie", a răspuns primarul Emil Boc. El i-a acuzat pe consilierii USL că nu vor să încurajeze proiectul transportului metropolitan şi că nu se gândesc la faptul că în 2015, Cluj Napoca va deţine titlul de capitală europeană a tineretului. „Nu înţeleg de ce nu vreţi să ajutăm RATUC-ul să se dezvolte? Trebuie să facem tot ce ne stă în putinţă pentru a susţine această companie care deserveşte interesul public. Este nevoie de aceste autobuze pentru că numai aşa va putea să concureze cu ceilalţi operatori privaţi de transport. În afară de asta, în campania mea electorală am promis că voi achiziţiona 150 de autobuze şi am de gând să-mi respect această promisiune", a menţionat Boc.

Consilierul PDL Radu Moisin a ţinut şi el să le demonstreze colegilor săi că preţul alocat nu este mare. „Am verificat pe interent şi am constatat că la Ploieşti s-au achiziţionat autobuze cu 350.000 de euro bucata, iar la Craiova cu 290.000 de euro bucata. Clujul se situează sub aceste sume. Ajungem la numai 280.000 de euro", a spus Moisin. Consilierii opoziţiei i-au reproşat că a ajuns la această concluzie doar în 2014, când are termen să utilizeze tot creditul CEC pe care l-a accesat încă din 2010. Aceştia au atras atenţia că afacerea este complet nepotirivă având în vedere că se investeşte atât de mult în nişte produse care peste trei-patru ani se vor perima din punct de vedere tehnic: „Investim acum aceşti bani pentru 50 de autobuze şi ne trezim că peste alţi tre-patru ani ele s-au stricat şi trebuie să băgăm alţi bani. Normal era să le cumpărăm pe rând, nu 50 deodată", a comentat liberalul Doru Stoica.

În opinia consilierului PSD Claudia Anastase, din aceşti bani se putea realiza şi un centru pentru tineret, având în vedere că tot se apropie anul 2015 şi de asemenea se mai puteau moderniza nişte drumuri. Consilierul PNL Ioan Bîldea a apreciat şi el că administraţia locală se putea implica în finanţarea unor autospeciale pentru ISU, care să aibă capacitatea de a intra pe străzile înguste ale municipiului, dar şi a unei scări de 45 de metri, pentru desele la care ISU este solicitat adesea.

 

 

Comenteaza