Autostrada Transilvania, făcută bucăţi

Autostrada Transilvania, făcută bucăţi
Din toamnă ar urma să reînceapă lucrările la Autostrada Transilvania, doar pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş. Tronsonul Gilău-Nădăşel ar putea fi, însă, scos din contractul derulat cu compania Bechtel.

Tronsonul Autostrăzii Transilvania Gilău-Nădăşel ar putea fi scos din administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pentru a fi transferat Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, în vederea reabilitării în regim de centură ocolitoare, au anunţat surse din parlament. Pe de altă parte, directorul de comunicare al companiei Bechtel, Bogdan Sgârcitu, a precizat că se poartă negocieri cu Ministerul Tarnsporturilor pentru continuarea lucrărilor la autostradă. Surse neoficiale au informat că acestea ar putea demara pe tronsonul Suplacul de Barcău-Borş. Sgârcitu a confirmat că urmează să fie angajate companii româneşti şi personal din zonă pentru continuarea lucrărilor.

Pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, Ministerul Transporturilor are în vedere mai multe variante. În primul rând, se analizează posibilitatea ca tronsonul Gilău-Nădăşel, care măsoară 10 kilometri, să fie scos din administrarea CNADNR, urmând să fie transferat către DRDP Cluj. Surse din parlament au informat că acest tronson ar urma să fie transformat în centură ocolitoare, astfel încât lucrările să poată fi finalizate mult mai repede, pentru degrevarea traficului greu din municipiu. De această variantă ocolitoare ar urma să se ocupe în mod direct DRDP Cluj. O altă variantă, anunţată inclusiv de premierul Emil Boc, vizează posibilitatea continuării lucrărilor la autostradă în regim de concesiune, în cazul în care Bechtel nu va agrea propunerea de a diminua preţul la lucrări. În mai multe rânduri, s-a vehiculat ipoteza anulării contractului cu Bechtel, în cazul în care reprezentanţii acestei companii nu vor înţelege să-şi încadreze preţul la standardele actuale de costuri, impuse de minister pentru lucrările de infrastructură rutieră desfăşurate în România.

Surse centrale, citate de capital.ro, au anunţat însă că cel puţin pentru tronsonul Suplacul de Barcău-Borş, care măsoară 64 km, s-a ajuns la o înţelegere scrisă cu Bechtel. Potrivit acestor informaţii, Bechtel a fost de acord să înceapă lucrările din toamnă pe acest tronson, la preţuri mult mai mici, de sub 10 milioane de euro pe kilometru, în condiţiile în care până în prezent solicita costuri de circa 20 de milioane de euro pe kilometru. La rândul său, Ministerul Transporturilor s-a angajat să efectueze plăţile restante. ZIUA de Cluj a dezvăluit într-o ediţie anterioară suma pe care Bechtel o are de recuperat de la statul român. Este vorba de 120 de milioane de euro, pentru lucrări finalizate până la acest moment. De la începutul lucrărilor la autostradă, Bechtel a încasat peste 990 de milioane de euro, plus sumele obţinute din penalităţi, în valoare de peste 10 milioane de euro, la care se adaugă taxa pe valorea adăugată, de peste 550 de milioane de lei. Directorul de comunicare al companiei Bechtel, Bogdan Sgârcitu, nu a dorit să ofere prea multe detalii cu privire la informaţiile potrivit cărora s-ar fi ajuns deja la o înţelegere cu Ministerul Transporturilor pentru continuarea lucrărilor pe tronsonul Suplacul de Barcău-Borş. "Tot ce pot să spun este că lucrăm împreună cu ministerul pentru a ajunge la un acord care să permită continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Urmează să angajăm personal din zonă şi să încheiem contracte de lucrări cu companiile româneşti", a transmis Sgârcitu.

 

Comenteaza