Foto Bandă dedicată pentru autobuze pe Calea Moţilor şi Calea Mănăştur. Arhitecţii au renunţat la cea de a 5-a bandă

Bandă dedicată pentru autobuze pe Calea Moţilor şi Calea Mănăştur. Arhitecţii au renunţat la cea de a 5-a bandă

Circulația pe Calea Mănăștur și Calea Moților se va face în continuare pe patru benzi, dar prima bandă pe ambele sensuri va fi dedicată transportului public – troleibuz. Vor exista și trotuare largi și o pistă de biciclete separată de carosabil printr-o bandă de vegetație. Este noua propunere pe care arhitecții de la FIP Consulting au trimis-o primăriei clujene.

Aceasta după ce, la dezbaterea publică din luna mai, primarul Emil Boc s-a arătat nemulțumit de prima propunere, care prevedea 5 benzi de circulaţie (3 auto şi 2 de autobuz), pe tronsonul Calea Moţilor – Calea Mănăştur.

Ce propuneri au urbaniștii

Bandă dedicată pentru autobuze pe Calea Moţilor şi Calea Mănăştur. Arhitecţii au renunţat la cea de a 5-a bandă

Modernizarea circulației în cadrul acestui proiect al primăriei vizează atât Calea Mănăștur și Calea Moților, cât și strada Mărginașă și strada Uzinei Electrice.

Astfel, arhitecții propun modificarea profilului stradal al Căii Mănăștur și al Căii Moților, pe tronsonul situat între Str. Câmpului și Str. Clinicilor, astfel încât să se asigure, pe întreaga lungime, trotuare de minim 2,00 m lățime, o pistă de biciclete de 1,50 m separată de carosabil printr-o bandă de vegetație cu lățime variabilă (0,70 – 1,00 m) și 2 benzi carosabile cu lățime de 3,00 m pe sens, din care prima bandă, pe ambele sensuri, va fi dedicată transportului public.

Totodată prin acest proiect se propune și realizarea unei străpungeri pentru continuarea Străzii Uzinei Electrice, care ar urma să aibă un profil minim de 21 m, cu trotuare de până la 2,5 m, dar și piste de biciclete, cu separator față de cele 2 benzi pentru autovehicule.

De asemenea, după intersecția cu Calea Moților, artera nord-sud ar continua prin lărgirea Străzii Mărginașa, unde se prevăd două benzi pentru autovehicule, de câte 2,90 m pe sens, dar și un trotuar de minim 1,50 m. Această stradă ar urma să fie lărgită și mai mult, până la un profil de 12,20 m, în dreptul intersecției cu Calea Moților, pentru a permite realizarea unei benzi dedicate pentru virajul la stânga.

Iar aici se propune amenajarea unei intersecții normale, în cruce, semaforizate.

Arhitecții susțin că soluțiile propuse au avut în vedere inclusiv conservarea monumentelor istorice din această zonă: Biserica Calvaria, clădirea fostei fabrici de bere, clădirea Vămii Vechi de pe Calea Mănăștur nr. 1.

Implementarea proiectului necesită însă și unele exproprieri.

Astfel, în zona campusului USAMV sunt necesare exproprieri pentru a putea amenaja o stație de transport public retrasă față de circulație.

Continuarea spre sud a străzii Uzinei Electrice va afecta 3 parcele de pe Str. Ilie Măcelaru numerele 35 (parțial, fără a fi necesare demolări), 37, 39 (expropriere integrală), dar și parcelele de pe frontul nordic al Căii Moților, mai exact de la numerele 118 și 120, care ar urma să fie expropriate pentru a se amenaja o piațetă publică.

Şi intersecția dintre strada Mioriței, respectiv strada Oțetului și Strada Uzinei Electrice va fi transformată, de la intersecție în cruce la două intersecții succesive în T.

Cât priveşte, lărgirea Străzii Mărginașă, aceasta va afecta imobilele de la numerele 1 (expropriere integrală) și 3 (expropriere parțială, fără demolare).

Valoarea totală a investiţiei este estimată la 47.5 milioane de lei, adică aproximativ 10 milioane de euro.

Proiectul a fost realizat de firma FIP Consulting din Bucureşti care a câştigat, în toamna anului trecut, licitaţia publică pentru PUZ, studiu de fezabilitate şi studiu de trafic pentru Calea Moților, Calea Mănăștur, strada Uzinei Electrice și strada Mărginașă, contract în valoare de 450.000 lei (fără TVA).

Propunerea ar uma să ajungă în curând pe masa consilierilor locali pentru a fi aprobată.

Comenteaza