Bani de la Bucureşti pentru metroul şi trenul metropolitan. Boc: "Guvernul actual are ochii spre Cluj"

Bani de la Bucureşti pentru metroul şi trenul metropolitan. Boc: "Guvernul actual are ochii spre Cluj"

Guvernul alocă suma de 8 milioane de lei pentru proiectul metroului şi al trenului metropolitan de la Cluj-Napoca. Anunţul a fost făcut, joi dimineaţa, de către edilul Emil Boc. 

"Guvernul a alocat 8 milioane de lei pentru proiectul metrolului şi trenului metropolitan. E mică, dar e ceva. Guvernul actual are ochii spre Cluj", a declarat Boc, la un post de radio local. 

1. Tren Metropolitan

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km. Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:
– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)
– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.
Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

2. Metrou

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:

1 în prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA),
2 în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău. Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

Totuşi, în urmă cu o săpătmână, Boc anunţa că traseul trenului metropolitan s-a extins de la Baciu până la Gârbău. Acest lucru îi va avantaja pe cei ce vin pe Autostrada Transilvania (A3). 

Reamintim faptul că asocierea SWS Engineering - Systra - Metrans Engineering este câștigătoarea licitației deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect „servicii de elaborare de studii de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”. Studiile costă 7,4 milioane de euro, iar în iunie 2021 va fi gata studiul de fezabilitate.

Linia de metrou va costa 986 milioane de euro, conform estimărilor municipalității clujene. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită în următorii “10-15 ani”

Comenteaza