Video Autostrada A10 Sebeș-Turda trece şi printr-o fostă groapă de gunoi. Mai multe firme se bat pentru ecologizarea zonei pe 13 milioane de lei

Autostrada A10 Sebeș-Turda trece şi printr-o fostă groapă de gunoi. Mai multe firme se bat pentru ecologizarea zonei pe 13 milioane de lei

Autostrada A10 Sebeș-Turda o taie nu doar prin cimitirele de Ev Mediu, ci şi printr-o fostă groapă de gunoi. Acum CNAIR pune la bătaie peste 13 milioane de lei pentru a ecologiza zona aferentă bretelei nr. 1 a nodului rutier Alba Iulia Sud.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Compania Națională de Adminsitrare a Infrastructurii rutiere va cheltui peste 13 milioane de lei, fără TVA, pentru a ecologiza zona din autostrada A10 care traversează vechea groapă de gunoi a municipiului Alba Iulia. Este vorba despre breteaua nr. de, de intrare și ieșire de pe autostradă aferentă nodului rutier Alba Iulia Sud. La momentul construirii bretelei, în 2020, s-a constatat că acestea trece exact prin fost haldă de deșeuri care a fost închisă în primii ani de după 1990.

La acea vreme nicio directivă europeană nu obliga la o ecologizare temeinică, astfel încât zona a fost acoperită cu pământ, iar la momentul întocmirii proiectului autostrăzii nu s-a mai știut că aici a fost o groapă de gunoi. Pentru a se putea finaliza lotul 1 al autostrăzii, constructorul a degajat deșeurile de pe traseul bretelei, iar CNAIR s-a angajat să ecologizeze zona. În final s-a ajuns la o valoare estimată a luncrării foarte riodicată, de 13,2 milioane de lei fără TVA.

Obiectivul general al contractului se referă la încărcarea, transportul și valorificarea/eliminarea, în condițiile legii, a deșeurilor solide nepericuloase aflate pe amplasamentul coridorului de expropriere a bretelei 1 în zona nodului rutier Alba Iulia Sud a Autostrazii Sebeș – Turda, lot 1, km 0+000 – km 17+000. Zona afectată de excavație se va acoperi cu pămînt vegetal și se va înierba.

Contractul este unul foarte atractiv pentru operatorii economici, fiind înregistrate cinci oferte: Oil Depol Service SRL; Asocierea Uni-Recycling – Innovative Tex Solutions; Asocierea Salubris Waste Management SRL – Iron Recycle; Asocierea Demeco SRL – Aloref SRL – Ascom International SRL – Glencora Impex și Asocierea Stilo Evora SRL – Eco Fire Sistems SRL. CNAIR a stabilit un câștigător în 15 iunie, dar decizia a fost contestată de către Asocierea Uni-Recycling – Innovative Tex Solutions. CNSC urmează să se pronunțe în perioada următoare. Lucrările ar urma să fie finalizate până la 31 decembrie 2021, transmite ziarulunirea.ro. 

Potrivit caietului de sarcini, în urma lucrărilor de excavare reralizate de DRDP Cluj în anul 2020 a rezultat un volum estimativ de 20.500 mc de deșeuri nepericuloase depozitate temporar în afara antreprizei drumului, dar în limitele cuoarului de expropiere, urmând a fi evacuate la un depozit de deșeuri nepericuloase autorizat.

Suplimentar este necesară excavarea pe o adâncime de 30 de cm față de nivelul superior al rigolei betonate existente, pe o suprafață de circa 6.000 mp rezultând un volum de aproximativ 3.000 mc material. Volumul total de material rezultat pentru evacuare este de 31.000 de tone. După finalizarea acestei activități, pe supravafața vizată se va proceda la depunerea unui strat vegetal de pământ de 30 cm și înierbarea acestuia.

Foto/Video ZIARUL UNIREA 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza