Bechtel riscă să piardă contractul pentru Autostrada Transilvania
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 15 Iul 2011, 01:26
- Administraţie
- Ascultă știrea

Negocierile cu constructorul Autostrăzii Transilvania nu s-au finalizat încă, dar există speranţe ca măcar tronsonul Gilău - Nădăşel, de 8,5 km, să se finalizeze până la jumătatea anului viitor. Deputatul Daniel Buda a precizat că cel puţin acest tronson va fi realizat de antreprenorul Bechtel, susţinând totodată că în cazul în care reprezentanţii acestei companii nu vor înţelege să renunţe la pretenţiile financiare exagerate, oricând contractul poate fi anulat.
Mai mult, Buda a precizat că procedura de achiziţie publică se modifică în perioada următoare şi că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va putea organiza o nouă licitaţie imediat după ce va anula contractul cu Bechtel, chiar dacă reprezentanţii companiei vor hotărî să meargă în instanţă.
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Ion Pantelimon, a informat că aşteaptă ca Bechtel să-şi reconsidere cheltuielile indirecte, astfel încât să se ajungă la o înţelegere cu privire la continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. "Pentru deblocarea acestui proiect, un pas important trebuie să-l facă statul român, care trebuie să achite datoriile către Bechtel, în valoare de 112 milioane de euro. De asemenea, cel de-al doilea pas trebuie să-l facă compania Bechtel, care are obligaţia să-şi reconsidere cheltuielile indirecte pe care le pretinde şi astfel s-ar putea intra din nou pe programul anual de lucrări 2011-2012. "Acest program presupune să mergem în continuare cu lucrările pe tronsonul Gilău - Nădăşel, lung de 8,5 km , dar şi pe porţiunea C3, care măsoară 63,7 km", a comentat Pantelimon.
Fără să ofere prea multe detalii, deputatul PDL Petru Călian a spus că are informaţii cum că lucrările la autostradă vor continua, cel puţin la nivelul judeţului Cluj. "Există voinţă politică pentru ca acest proiect să continue şi pot să vă spun că undeva în luna iunie - iulie vom avea tronsonul Gilău - Nădăşel finalizat", a comentat Călian. În opinia sa, anularea contractului cu Bechtel nu ar aduce prea multe avantaje. "Ar însemna să blocăm acest proiect pentru că Bechtel ne va acţiona în instanţă şi nu ne dorim acest lucru pentru Cluj", a precizat Călian. De cealaltă parte, deputatul Daniel Buda susţine că în nici un caz Bechtel nu trebuie să îşi facă iluzii că statul român nu poate să anuleze acest contract. "Vin cu o noutate şi vă spun că procedura de achiziţie publică se va modifica, astfel încât beneficiarii să aibă posibilitatea să nu mai ţină blocate proiectele lor de dezvoltare. Aşa încât Bechtel va trebui să înţeleagă că nu ne mai jucăm şi că în cazul în care nu va accepta să lucreze la costurile standard impuse de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii contractul pentru autostradă va putea fi anulat oricând. Imediat vom opta pentru o altă variantă de licitaţie şi vom da drumul la acest proiect cu un alt antreprenor. Noile prevederi ale legii ne vor permite să facem acest lucru, chiar dacă Bechtel va considera că trebuie să ne acţioneze în instanţă. Noi nu vom mai avea obligaţia să stăm să aşteptăm soluţia instanţei. Noi vom putea continua acest proiect şi vă asigur că vom găsi şi soluţia ideală de finanţare", a explicat Buda.
El a confirmat că în continuare se negociază o listă de preţuri cu Bechtel. "Cu siguranţă vom termina tronsonul Nădăşel - Gilău cu Bechtel, însă pe viitor nu putem spune că vom păstra acest contract dacă reprezentanţii companiei nu vor să înţeleagă că nu mai pot să lucreze pe sume exorbitante", a spus Buda. Reprezentanţii Bechtel nu au putut fi contactaţi pentru a oferi informaţii cu privire la riscul de a pierde contractul pentru Autostrada Transilvania.