Benzi dedicate sau reversibile spre Mănăștur. Boc: "Nu mă las!"

Benzi dedicate sau reversibile spre Mănăștur. Boc: "Nu mă las!"

Fluidizarea transportului în comun continuă spre Mănăștur, într-o formă sau alta. Înainte chiar de modernizarea și lărgirea străzilor Calea Moţilor – Calea Mănăştur, Uzinei şi Mărginaşă.

Transportul public reprezintă prioritatea zero pentru Primăria Cluj-Napoca. Parcul auto este înnoit cu mijloce de transport în comun moderne sau nepoluante, iar benzile dedicate sunt extinse în cartiere. Marea provocare o reprezintă introducerea acestor benzi pe Calea Moților - Calea Mănăștur, arteră principală dar îngustă. Pentru această zonă există deja un proiect de lărgire și modernizare, pentru relizarea căruia sunt prevăzute și o serie de expropieri, însă edilul Emil Boc dorește fluidizarea transportului în comun spre Mănăștur încă înainte ce această investiție să fie realizată. 

"Se lucrează la extindere. Nu mă las până nu fac și acolo acest lucru. Se va implementa integral atunci când se va implementa proiectul final de lărgire a străzilor Calea Moţilor – Calea Mănăştur, Uzinei şi Mărginaşă, știți că am trecut la partea de exproprieri. Dar până atunci tot voi impune una dintre soluțiile posibile, ori benzi reversibile, ori cu interval orar pentru bandă dedicată, ori pe o anumită porțiune importantă. Comisia de Circulație va fa aprobarea", a declarat edilul Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Cum se transformă Calea Moților - Calea Mănăștur. Boc nu este de acord cu proiectanţii

Calea Moţilor – Calea Mănăştur ar urma să fie lărgite la 5 benzi de circulaţie (3 auto şi 2 de autobuz, cu lăţimi minime de 2.9 metri, respectiv 3.15 metri), iar trotuarele îngustate (până la lăţimi minime de 2.3 metri, spaţiu care va include şi alveole cu arbori). Pe benzile dedicate vor putea circula biciclete, aşa cum se întâmplă deja în alte zone din oraş, iar proiectul prevede mutarea unor staţii de autobuz, precum este cazul celei din proximitatea Universităţii de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV).

Strada Mărginaşă va fi lărgită la 3 benzi spre ieşirea pe Moţilor şi va avea un trotuar îngust pe o parte. De asemenea, se va realiza o străpungere de pe Calea Mănăştur înspre strada Uzinei Electrice. Intersecţiile vor beneficia de semaforizare inteligentă, care să prioritizeze punerea în mişcare a mijloacelor de transport în comun.

Pentru realizarea acestor propuneri este nevoie de demolarea unor case şi o serie de exproprieri, estimate la 9.8 milioane lei (circa 2 milioane de euro). Valoarea totală a investiţiei este estimate la 47.5 milioane de lei, adică aproximativ 10 milioane de euro.

Deşi realizat după tema de proiectare din caietul de sarcini al licitaţiei publice, proiectul nu a fost pe gustul primarului Emil Boc: “Nu înţeleg ideea unei benzi suplimentare de maşini, chiar dacă asta a fost tema de proiectare. Nu vrem să aducem mai multe maşini în centrul Clujului. Mi-aţi spun că o să se despartă traficul la intersecţia cu clinicilor. Şi le ducem în Piaţa Lucian Blaga să ce? Facem pâlnie? Nu aţi corelat proiectul cu celelalte din oraş, cum este cel pentru Piaţa Lucian Blaga unde încercăm să dăm spaţiu pietonilor, dispare o bandă. Poate mă convingenţi”. “Traficul va fi serios blocat pe acest segment”, i-a replicat proiectantul, “este şi acum, chiar şi în afara orelor de vârf”. Mai multe detalii AICI!

Proiectul prezentat nu este însă cel final.

Comenteaza