Boc îi cere lui Neag noi linii de autobuz: "Are obligaţia ca, până la 1 iunie, să îmi vină cu o analiză pe masă"

Boc îi cere lui Neag noi linii de autobuz: "Are obligaţia ca, până la 1 iunie, să îmi vină cu o analiză pe masă"

Municipalitatea încurajează clujenii să lase acasă maşinile şi să folosească mijloacele de transport în comun. Deşi investiţiile în parcul auto al Companiei de Transport Public (CTP) sunt substanţiale, rămâne o problemă stringentă: conectivitatea între cartiere. Lucrurile sunt însă pe cale să se schimbe. 

"I-am spus domnului Neag că are obligaţia ca, până la 1 iunie, să îmi vină cu o analiză pe masă, pe care să mi-o propună Comisiei de Circulaţiei, cu ceea ce înseamnă mai buna conectivitate a Clujului. Între cartiere, în cartiere şi multiplicarea autobuzelor care sunt pe zonele aglomerate din oraş", a declarat edilul Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

STUDIU: Clujul are nevoie de noi linii de autobuz. Jumătate din călătorii, făcute acum de pensionari

Chiar dacă se lucrează la dezvoltarea parcului de maşini al Companiei de Transport Public (CTP) şi la introducerea de benzi dedicate pentru transportul în comun, este ignorată cea mai mare stringentă problemă: linii care să deservească noile cartiere ale oraşului, zone preponderent locuite de angajaţi, elevi şi chiar studenţi. Aceasta este concluzia studiului “Pact pentru mobilitate”, lansat în ediţia 2018 a conferinţei "Dialoguri urbane", organizată de Centrul Cultural Clujean. Documentul mai arată că, în perioada septembrie 2015 – ianuarie 2017, jumătate din călătoriile cu abonamentul au fost făcute de pensionari, categorie de populaţie care locuieşte în centrul oraşului, cartiere interbelice şi socialiste, bine deservite de transportul în comun (65.000 de pensionari beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun, n. red.). 

Încă 11 autobuze electrice pe străzile Clujului

Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca au pus în circulație, de miercuri, 3 aprilie, 11 autobuze electrice Solaris Urbino 12 electric. Prețul unui autobuz este de 2,3 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată (TVA). Un alt autobuz se află în probe, iar până la sfârșitul lunii iulie 2019 vor fi introduse în circulație restul de 18 autobuze electrice din calupul de 30 achiziţionate din fonduri europene. 

Cluj-Napoca, primul oraş din România cu autobuze electrice 

La Cluj-Napoca, în anul 2018, au fost puse în circulație 11 autobuze electrice Solaris achiziționate prin Programul de cooperare elvețiano-român. Pentru acest proiect, municipalitatea clujeană a primit premiul pentru „Eficiență energetică”, în cadrul galei premiilor pentru excelență în energie „Energynomics Awards” 2018, eveniment ce a avut loc la Bucureşti. 

Autobuze electrice cu încărcare din mers

Celor 41 de autobuze electrice menţionate mai sus li se vor adăuga 25 articulate, lungi de 18 metri, dispunând de tehnologie de ultimă oră. Investiţia depăşeşte 115 milioane de lei, din care 80% se asigură de Autoritatea Fondului de Mediu. Proiectul de hotărâre a fost adoptat în şedinţa forului local din noiembrie 2018. 

50 de troleibuze şi 22 de tramvaie 

La Cluj-Napoca se mai aşteaptă livrarea a 50 de troleibuze şi 22 de tramvaie. Clujul aduce troleibuze noi din Polonia. Societatea poloneză Solaris Bus & Coach a câștigat şi licitația pentru contractul-cadru de cel mult 50 de troleibuze, cu care urmează să fie dotată flota Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca. Contractul este de 123 de milioane de lei. Un troleibuz costă 2.466.000 de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Sunt vehicule cu 140 de locuri, din care 36 pe scaune, cu tote dotările moderne

Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca şi de Compania de Transport Public din Cluj privind livrarea a 22 de tramvaie noi. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent la Arad. Cele 22 de tramvaie similare care vor circula pe străzile Clujului vor avea culorile violet-gri .

Primăria cere bani europeni pentru modernizarea depoului de tramvaie 

Consilierii locali vor vota în şedinţa extraordinară de vineri, 22 martie 2019, proiectul de hotărâre privind "aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Modernizare depou de tramvaie din strada Căpitan Grigore Ignat”, din municipiul Cluj-Napoca". Investiţia este estimată la peste 101 milioane lei (21.3 milioane euro), bani pe care municipalitatea speră să îi obţină de la Uniunea Europeană prin Programul Operațional Regional (POR). 

60 de autobuze Mercedes pe străzile din Cluj-Napoca

Ultimele 30 de autobuze Mercedes-Benz Conecto Euro 6, din cele 60 achiziţionate de Compania de Transport Public (CTP), au intrat în circulaţie pe străzile din Cluj-Napoca la finele anului 2018. Autobuzele au 12 metri lungime, corespund tuturor normelor europene în domeniu, cu podea complet coborâtă, rampă pentru persoanele cu dizabilități, etc. Garanția este de 5 ani sau 350.000 km. Capacitate totală de transport: 104 călători din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri in picioare. Prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA, iar valoarea totală pentru cele 60 de autobuze este de 62.819.640 lei+TVA.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK

Loading...
loading...
Comenteaza