Boc îi trimite la DNA pe contestatarii centurii Vâlcele - Apahida
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 04 Iul 2011, 00:09
- Administraţie
- Ascultă știrea

La inaugurarea centurii B-dul Muncii - Apahida premierul a fost întâmpinat de o parte dintre proprietarii care nu şi-au obţinut încă banii pe terenuri. Emil Boc le-a explicat oamenilor că a fost emisă deja hotărârea care prevede plata celor 83 de parcele afectate de acest proiect şi că valoarea despăgubirilor ajunge la 1,8 milioane de lei. Centura Vâlcele - Apahida, a dat asigurări Boc, va fi terminată până la toamnă. Deşi costurile lucrărilor s-au triplat, premierul a apreciat că nu au fost depăşite standardele de cost impuse de Ministerul Transporturilor. În plus, şeful guvernului i-a invitat pe toţi cei care cred că s-a încălcat legea în cazul acestui proiect să se adreseze procurorilor anticorupţie.
După mai bine de cinci ani de la demararea proiectului, minicentura B-dul Muncii - Apahida, de 4,6 km, a fost în sfârşit finalizată. Premierul Emil Boc a participat la inaugurarea şoselei. El a venit şi cu Hotărârea de guvern ce prevede acordarea de despăgubiri pentru proprietarii din Someşeni şi Apahida care deţineau terenuri pe traseul centurii. "Aşteptăm din 2007 să ne primim banii şi nici acum nu ştim nimic. Dar terenurile ne-au fost luate demult", i-a spus premierului unul dintre proprietari, Ioan Perşa. Emil Boc a replicat că situaţia s-a rezolvat. "În 22 iunie a fost publicată Hotărârea de guvern care vizează despăgubirile pentru proprietarii afectaţi de acest proiect. Avem semnat şi memorandumul privind achitarea despăgubirilor. Ceea ce trebuie să ştiţi este că se va forma o comisie specială de evaluare, care va veni din nou să măsoare fiecare parcelă în parte. Apoi se vor consemna banii pe numele fiecărui proprietar. Cine nu va fi mulţumit de suma pe care o obţine se poate adresa instanţei", a explicat Boc. În total, a spus el, există 83 de parcele expropriate, iar suma rezervată pentru despăgubiri se ridică la 1,8 milioane de lei.
Centura B-dul Muncii- Apahida va scoate traficul greu din zona de nord a municipiului, asigurând legătura spre Dej şi Baia-Mare. Această variantă ocolitoare a fost legată de centura Vâlcele - Apahida, în lungime totală de 23,7 kilometri, la care se lucrează de peste şase ani şi care se află încă în stadiu de şantier. Prim-ministrul Emil Boc a promis că lucrările la tronsonul Vâlcele - Apahida vor fi finalizate până la toamnă. "Lucrările sunt în grafic şi avem promisiuni de la constructor că din toamnă această variantă de ocolire va putea fi folosită în totalitate", a anunţat Boc. Legat de faptul că acest proiect este de trei ori mai scump faţă de valoarea propusă iniţial în contractul de execuţie, şeful guvernului a precizat că nu sunt încălcate standardele de cost impuse de Ministerul Transporturilor. "Tot ceea ce pot să spun este că acest proiect a fost extrem de complex, fiind necesare suplimentări de fonduri. Nu a încălcat, însă, nimeni legislaţia şi acest lucru se poate verifica. De altfel, în România sunt impuse nişte standarde de cost pentru toate aceste proiecte de infrastructură, iar eu pot să vă spun că centura Vâlcele - Apahida nu depăşeşete aceste standarde. Pentru cei care sunt neîncrezători, nu au decât să facă plângere la DNA", a comentat premierul Emil Boc.
Varianta Muncii - Apahida scoate mii de maşini din oraş
Lucrările la varianta ocolitoare B-dul Municii - Apahida au costat 35,1 milioane de lei. Liderul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Ion Pantelimon, a susţinut că traficul care aglomerează oraşul în zona de nord (Apahida - Dezmir) ajunge la valori de 12.500 de autovehicule pe zi. După darea în folosinţă a variantei ocolitoare B-dul Muncii - Apahida, prin devierea traficului din Someşeni, traficul va scădea cu 7.500 - 9.000 de autovehicule pe zi, care vor fi preluate de centură.