Boc îl scoate pe Uioreanu din planul de transport metropolitan

Boc îl scoate pe Uioreanu din planul de transport metropolitan
Şeful judeţului a aprobat aderarea la Asociaţia de Transport Metropolitan. Acum, Boc spune că nu mai are nevoie de el pentru că ar putea periclita interesele organizaţiei.

Dacă administraţia judeţeană ar intra în Asociaţia de Transport Metropolitan (ATM), orice operator privat ar putea avea câştig de cauză într-un eventual proces pe care l-ar intenta primăriei, arată edilul Emil Boc. Pentru că administraţia judeţeană s-ar afla în conflict de interese, activitatea ATM poate fi afectată de un astfel de proces, motiv pentru care Boc spune că nu poate risca să intre într-un parteneriat cu Horea Uioreanu.

Nici primarul comunei Floreşti nu vede rostul unui parteneriat cu Consiliul Judeţean (CJ). În replică, Uioreanu spune că argumentul lui Boc nu se susţine, având în vedere că el n-a cerut niciodată să facă parte din Compania Autonomă de Transport, ci numai din ATM. În ultima şedinţă a CJ s-a aprobat hotărârea privind aderarea instituţiei la ATM, deşi reprezentanţii PDL şi-au exprimat dezacordul în privinţa acestui demers. „Nu înţeleg care este rostul intrării CJ în această asociaţie, mai ales că Horea Uioreanu a boicotat de la bun început proiectul de transport metropolitan. El este cel care i-a facilitat companiei Fany, intrarea pe traseele implicate în acest proiect", a comentat liderul consilierilor PDL, Alexandru Coroian.

Reprezentanţii USL i-au amintit lui Coroian că administraţia judeţeană este partener în toate asociaţiile şi proiectele care vizează dezvoltarea la nivel judeţean, inclusiv în Asociaţia Metropolitană Cluj. „Este logic ca administraţia judeţeană să fie parte dintr-un proiect de dezvoltare care deserveşte nu doar interesele locuitorilor din municipiu, ci pe ale tuturor cetăţenilor din zona metropolitană", a arătat reprezentantul PSD, Dan Canta. La rândul său, Uioreanu a precizat că administraţia judeţeană se poate implica în acest proiect şi din postura de administrator al drumurilor judeţene. "Majoritatea traseelor cuprinse în acest proiect se află pe drumurile judeţene pe care noi le gestionăm, CJ. Mi se pare normal să fim parteneri în acest proiect, tocmai pentru că putem avea un cuvânt de spus în privinţa validării unor noi rute intrajudeţene, altele decât cele care au fost deja atribuite prin licitaţie publică", a explicat Uioreanu.
Numai că degeaba a aprobat CJ aderarea la ATM. Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, spune că un parteneriat cu administraţia judeţeană ar vulnerabiliza organizaţia: „Există riscul ca ATM să fie acţionată în instanţă de către operatorii privaţi de transport, pe motiv că administraţia judeţeană se află în conflict de interese. Acesta este motivul pentru care le-am cerut şi celorlalţi primari să analizeze dacă ne putem permite să periclităm proiectul de transport. Nu se pune problema că nu-mi doresc să colaborez cu CJ, dimpotrivă. Din punct de vedere juridic, însă, este obligatoriu să iau în considerare faptul că o astfel de asociere ne-ar vulnerabiliza în faţa operatorilor privaţi de transport".
Potrivit legislaţiei în vigoare, CJ este instituţia care valideză toate traseele intrajudeţene de transport, pe care Ministerul Dezvoltării le scoate mai apoi la licitaţie. În cazul în care administraţia judeţeană ar deveni parte din ATM se poate interpreta că acţionează împotriva intereselor operatorilor privaţi de transport. Boc a ţinut să precizeze că nu-şi doreşte ca ATM să fie trasă la răspundere pentru că ar fi fost în vreun fel avantajată de CJ, mai ales că în momentul de faţă, pe procedura prin care s-au înfiinţat unele trasee altenative, prezenţa CJ nu reprezintă o necesitate.

„Intrăm din martie cu Compania de Transport (fosta RATUC), şi pe Floreşti, s-a început deja în Baciu şi urmează să ne ocupăm şi de Apahida. Pentru a prelua aceste rute alternative ne putem descurca şi fără CJ", a spus Boc. La rândul său, primarul comunei Floreşti, Horia Şulea, a ţinut să precizeze că nu vede rostul unui parteneriat cu CJ. „M-am consultat deja cu consilierii locali iar aceştia nu sunt de acord să ne asociem cu CJ. Nu este vorba despre rea voinţă ci strict despre faptul că un astfel de parteneriat nu-şi are rostul la acest moment", a comentat Şulea.

Uioreanu consideră, dimpotrivă, că la mijloc este vorba despre rea voinţă şi dezinteres. „Eu cred că domnul Boc şi domnul Şulea nu-şi doresc cu adevărat ca proiectul de transport metropolitan să devină funcţional. Nu văd cum poate discuta domnul Boc despre conflicte de interese în condiţiile în care eu nu i-am cerut să ne primească în Compania de Transport (RATUC), ci strict în ATM. CJ e parte din toate asociaţiile de dezvoltare care deservesc interesele publice ale judeţului, este normal să fie, nu văd unde este conflictul de interese. Nu ne poate acuza nimeni că facem jocul vreunui operator privat atât timp cât respectăm legea achiziţiilor publice, la fel cum nici un operator privat nu ne poate acuza că lucrăm pentru interesele RATUC atât timp cât noi suntem parte dintr-o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, aşa cum este ATM. În sfârşit, este treaba domnului Boc cum gândeşte, cert este că Primăria Baciu şi Primăria Chinteni au fost de acord să ne primească în ATM. Voi vedea cum se poziţionează Primăria Apahida. Dacă nu suntem doriţi de majoritatea partenerilor, asta este, însă eu zic ca mai devreme sau mai târziu toţi vor avea nevoie de sprijinul CJ, a spus Uioreanu.

Comenteaza