Boc nu e mulțumit de Supercom, dar laudă clujenii: peste 8 milioane de peturi, reciclate la cele 3 puncte de recompensă cu bilete de BUS

Boc nu e mulțumit de Supercom, dar laudă clujenii: peste 8 milioane de peturi, reciclate la cele 3 puncte de recompensă cu bilete de BUS

Clujenii au adunat peste 8 milioane de pet-uri, la cele 3 puncte de colectare din oraș, în mai puțin de 2 ani. Din noiembrie intră în vigoare sistemul de garanție-returnare, care înseamnă că magazinele vor fi obligate să aibă aparate de colectare selectivă. 

Primarul Clujului nu este încă mulțumit de serviciile prestate de cei de la Supercom, care se ocupă de gunoaiele județului în următorii 10 ani.

„Sunt progrese dar nu sunt mulțumit, sunt departe de a fi mulțumit de progresele care sunt pentru că mai este mult de realizat atât din partea firmei de specialitate, care a reușit să-și îndeplinească în bună parte obligațiile din contract în materie de dotări, dar încă la materie de ridicare eu sunt nemulțumit. Cer în continuare ADI Eco-Metropolitan, din care și municipiul nostru face parte, să stabilească mai bine regulile jocului, să avem gradul de colectare mai ridicat”, a declarat Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

La cele 3 centre de reciclare din oraș, într-un an și jumătate s-au adunat peste 8 milioane de pet-uri.

„Începând cu 30 noiembrie va intra în vigoare sistemul de garanție-returnare care înseamnă că magazinele vor fi obligate să aibă aparate de colectare selectivă, adică să poți returna o sticlă de plastic, o sticlă obișnuită și să primești cei 50 de bani și ceea ce înseamnă că vom avea un grad de colectare și mai ridicat. Dacă ne gândim la cele trei aparate de colectare selectivă pe care Primăria le-a pus de un an și jumătate și sunt 8.200.000 de pet-uri s-au adunat și s-au dat 500.000 de bilete de transport”, a spus Boc. 

Trei astfel de centre funcționează, în prezent, la Cluj-Napoca: în piața Flora din Mănăștur, în cea din Zorilor și la Hermes în Gheorgheni. În schimbul a 15 ambalaje reciclate, clujenii obțin un bilet gratuit cu două călătorii pentru transportul public urban.  

În România, sistemul de garanție-returnare („SGR”) trebuie să devină funcțional, conform prevederilor legale, începând cu data de 30 noiembrie 2023.

De la această dată, consumatorii vor plăti o garanție de 0,50 lei la cumpărarea unei băuturi îmbuteliate urmând ca, după golirea ambalajului, să îl ducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți pentru a primi valoarea garanției plătite inițial. 

Sistemul se referă, în principal, la ambalajele primare, utilizate pentru protejarea produselor individuale și este aplicabil pentru ambalajul primar nereutilizabil din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l, inclusiv cel utilizat pentru bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale și ape de băut de orice fel, vinuri și spirtoase, care vor trebui să fie etichetate cu un marcaj specific.

Comenteaza