Bucureştiul sabotează Clujul pe Aeroportul Internaţional

Bucureştiul sabotează Clujul pe Aeroportul Internaţional
Aeroportul clujean a fost “sărit” de Ministerul Transporturilor de la fondurile europene. Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, speră că în toamnă vor fi adoptate noi reglementări.

După mai multe amânări, s-a deschis, în sfârşit, programul de finanţare europeană pentru proiectele de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii de transport aerian. Atât aeroportul clujean, cât şi celelalte aeroporturi din ţară au aşteptat acest program iar, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului Transporturilor, suma disponibilă la nivel naţional se ridică la doar 59.291.471 de euro. Vestea şi mai proastă pentru Cluj este că de aceşti bani vor putea beneficia doar aeroporturile care nu au depăşit pragul de 1 milion de pasageri pe an. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, susţine că în toamnă ar mai putea fi acceptate totuşi o serie de reglementări.

Aeroporturile din Cluj, Iaşi, Târgu-Mureş şi multe altele din ţară au aşteptat cu nerăbdare deschiderea programului de finanţare a proiectelor pentru infrastructura de transport aerian. Dacă, de pildă, aeroportul din Mureş are în plan să-şi dezvolte pista de aterizare, cel din Cluj-Napoca intenţionează să acceseze fonduri prin acest program pentru realizarea unor noi platforme de mişcare pentru aeronave. Şi aeroportul din Iaşi plănuieşte să-şi construiască o nouă pistă, conform presei locale.

Încă de anul trecut s-a vehiculat ipoteza că aeroporturile care au ajuns deja la un anumit grad de dezvoltare nu vor avea acces la acest program de finanţare. În sensul acesta, liderul CJ Cluj, Alin Tişe, a făcut mai multe intervenţii la Ministerul Transporturilor, solicitând să se modifice condiţiile de eligibilitate. La rândul său, directorul aeroportului, David Ciceo, informa că suma vehiculată pentru finanţarea accestui program este mult prea mică în comparaţie cu necesarul solicitat de aeroporturile din ţară pentru proiectele lor de dezvoltare. Ministerul Transporturilor a tot amânat deschiderea acestei linii de finanţare şi, deşi s-au solicitat modificările amintite, precum şi bani mai mulţi, din anunţul postat pe site-ul Ministerului Tarnsporturilor nu se vede nici o îmbunătăţire, cel puţin nu pentru Aeroportul din Cluj-Napoca.

Astfel, potrivit anunţului, cererea de proiecte s-a deschis oficial în 15 iulie, urmând ca banii se se aloce în ordinea depunerii şi evaluării proiectelor la autoritatea care manageriază acest program (AM POS-T), în limita bugetului disponibil. Suma totală pe acest program de finanţare se ridică la numai 59.291.471 de euro, adică la o valoare cu mult mai mică decât a fost estimat, de pildă, proiectul noii piste de aterizare-decolare a aeroportului clujean, de 3.500 de metri. Iar vestea cea mai proastă este că aeroporturile care au depăşit pragul de un milion de pasageri pe an nu sunt eligibile. Aeroportul clujean a depăşit acest prag chiar de anul acesta, fiind astfel în imposibilitatea de a mai solicita finanţare.

Totuşi, liderul CJ susţine că încă se fac modificări şi că în toamnă ar urma să se aprobe o rectificare în privinţa acestui ghid de finanţare. "Avem promisiunea că la categoria condiţii de eligibilitate vor fi incluse toate aeroporturile cu un trafic de 1,5 milioane de pasageri. În aceste condiţii, vom avea şanse şi noi să intrăm cu proiectul pentru finanţarea platformelor de mişcare", a comentat Tişe. Acesta a ţinut să precizeze că indiferent de situaţie, Consiliul Judeţean Cluj va avea capacitatea să susţină construcţia noii piste de aterizare-decolare. "Desigur, orice alt ajutor ne-ar fi benefic, însă nu vom rămâne în aer cu acest proiect de dezvoltare a aeroportului. Vom găsi resursele financiare necesare pentru a duce la bun sfârşit fiecare componentă din cadrul acestui proiect ce vizează dezvoltarea aeroportului clujean", a menţionat Alin Tişe.

 

 

Comenteaza