Bugetare participativă la Apahida! A debutat ediția 2023

Bugetare participativă la Apahida! A debutat ediția 2023

Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Apahida, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se manifestă şi se transformă în realitate.

Potrivit reprezentanților primăriei Apahida, este un proces deschis, incluziv şi transparent prin care membrii comunităţii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a banilor din bugetul local.

Gândiți-vă la bugetul familiei dumneavoastră și la modul în care vă dobândiți și vă cheltuiți banii. Apoi imaginați-vă o familie de câteva mii de ori mai mare (comunitatea locală în care trăiți și munciți) care are de colectat și de cheltuit o sumă mai mare de bani (bugetul local). Bugetarea participativă este un proces similar, care urmăreşte îmbunătăţirea calităţii vieţii, prin încurajarea cetăţenilor să se implice în definirea priorităţilor şi a obiectivelor de investiţii din bugetul local”, au mai transmis aceștia.

Bugetarea participativă are următoarele obiective:

1. Creşterea nivelului de dialog şi de colaborare dintre cetăţeni şi administraţia publică.

2. Ajustarea politicilor publice la nevoile și așteptările cetăţenilor, pentru a îmbunătăți calitatea vieții în Apahida.

3. Creşterea gradului de asumare şi co-creare a procesului de dezvoltare urbană de către cetăţeni.

4. Consolidarea democraţiei prin participarea cetăţenilor la un exerciţiu de luare a unor decizii ce privesc întreaga comunitate.

5. Creșterea transparenței activității administraţiei publice locale.

Calendar:

1. Depunerea proiectelor - 10 Iulie - 06 August

Pentru a putea trimite propuneri de proiecte prin platformă, este obligatorie înregistrarea pe platformă. Pentru a putea depune propuneri fără înregistrare în platformă, se poate depune proiectul într-un plic închis, cu înregistrare la Registratură. Fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu)
 
2. Analiză tehnică / legală și publicarea proiectelor eligibile - 07 August - 20 August

Propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale. În urma acestei verificări, se va stabili lista proiectelor eligibile. Primăria poate unifica mai multe proiecte cu același obiect și le poate supune la vot în această nouă formă, cu înștiințarea prealabilă a deponenților. Fiecare persoană al cărei proiect a fost declarat neeligibil poate să primească, la cerere, un răspuns scris cuprinzând motivele pentru care propunerea a fost declarată neeligibilă. Toate proiectele declarate eligibile urmează să fie supuse votului cetăţenilor
 
3. Contestații și rezolvarea contestațiilor - 21 August - 23 August

Contestațiile se pot trimite folosind adresa de email a primăriei.
 
4. Prima etapă de votare - 24 August - 10 Septembrie

Fiecare cetățean înscris pe platforma bugetării participative poate alege șapte proiecte (câte unul pentru fiecare dintre cele șapte domenii stabilite).
 
5. Validarea voturilor și publicarea proiectelor câștigătoare - 11 Septembrie - 17 Septembrie

Primăria se va asigura că procesul de votare este valid.
 
6. Implementare - 18 Septembrie - 31 Decembrie

Lista proiectelor care vor fi implementate se va stabili în funcție de numărul de voturi. Se vor alege proiecte până la atingerea limitei totale de 250.000 de lei.

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc, muncesc sau studiază în Apahida şi au împlinit vârsta de cel puţin 18 ani.

Comenteaza