Canalul Morii, descoperit în zona Parcului Caragiale, ca în anii '70. Primăria are în plan să readucă la suprafață cursul de apă

Canalul Morii, descoperit în zona Parcului Caragiale, ca în anii '70. Primăria are în plan să readucă la suprafață cursul de apă

Primăria Cluj-Napoca are în plan reabilitarea și introducerea parcului I. L. Caragiale și a patrimoniului natural și arheologic existent aici în circuitul turistic integrat al oraşului. Canalul Morii va fi redescoperit. Pe pagina de Facebook Istoria Fotografiei Clujene a fost publicată o imagine din anii '70, în care cursul de apă era vizibil.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Primăria Cluj-Napoca, prin Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC) a organizat, în februarie, o dezbatere publică având ca temă reabilitarea parcului Ion Luca Caragiale și a zonei adiacente, inclusiv a străzii Octavian Petrovici.

Proiectul privind reabilitarea parcului și a străzii O. Petrovici a fost realizat de către biroul de arhitectură Vlad Rusu, are în vedere o suprafață de 5.500 mp și își propune în primul rând să crească spațiul verde și cel pietonal din centrul orașului.

Propunerea de amenajare a parcului presupune desființarea gardului viu, dar și plantarea a 44 de noi arbori, din diferite specii, inclusiv doi arbori din specia ginkgo biloba. Soluția propusă de arhitecți presupune desființarea parcării actuale din fața Palatului Telefoanelor și extinderea parcului cu 1.400 mp.

Prin descoperirea Canalului Morii pe latura de nord a parcului se urmărește asigurarea unui acces în vecinătatea acestuia, prin sistematizarea malului drept al canalului cu un taluz înierbat și gradene de acces la luciul de apă.

De asemenea, se propune o pasarelă pietonală peste canal, în zona mediană a parcului pentru a asigura o trecere către ainagoga existentă pe str. G. Barițiu, dar și pentru a încuraja redeschiderea unui traseu istoric spre Dealul Cetățuii, prin reconstruirea Podului Nemților peste Someș, într-un viitor apropiat.

În noul parc se va asigura un sistem de iluminat public și arhitectural cu tehnologie led, iar dotarea cu mobilier urban presupune bănci pentru odihnă, coșuri de gunoi, rastele pentru biciclete, panouri cu caracter informativ privind descoperirile arheologice și istoria orașului.

În cazul străzii O. Petrovici se dorește desființarea locurilor de parcare și se propun rastele pentru biciclete, o stație de alimentare biciclete și trotinete electrice, bănci pentru odihnă. În urma dezbaterii, s-a conturat ideea păstrării actualei funcționalități a parcului, aceea de skatepark.

Nu doar skaterii, ci și alți clujeni prezenți la dezbatere au cerut păstrarea în noul parc a unor elemente pentru skateri, precum obstacole, borduri sau minirampe, având în vedere faptul că acesta a fost practic primul de acest fel din oraș și ar trebui păstrată o memorie a locului. O decizie va fi luată în urma unui workshop la care va fi invitată să participe comunitatea de skateri, dar nu numai.

Printre propunerile primite de la participanții la dezbatere se mai numără amenajarea unei căderi de apă în zonă, punerea în valoare a Canalului Morii printr-o „undă de lumină”, folosirea de materiale ecologice în parc, de tipul „green concrete”, amplasarea unei toalete publice în parc, dar și o propunere experiment: închiderea circulației auto pe strada G. Barițiu în weekend, cu păstrarea circulației tramvaiului.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza