Foto Când scăpăm de cel mai îngust pod din Cluj. Reconstrucţia costă 1,1 milioane de euro

Când scăpăm de cel mai îngust pod din Cluj. Reconstrucţia costă  1,1 milioane de euro

Se pregăteşte şantierul pentru reconstrucţia celui mai îngust pod din Cluj-Napoca. Momentan se lucrează la relocarea utilităţilor de gaz şi de energie electrică. 

“Acolo avem deja o licitaţie care este adjudecată. Mai avem încă de mutat două rânduri de utilităţi, gaz şi energie electrică. În această săptămână încep lucrările pentru mutarea conductei de gaz, urmând cei cu curentul. Electrica s-a aprovizionat deja cu materialele necesare. După ce vom muta aceste utilităţi, vom putea începe reconstrucţia efectivă a podului.

Undeva în primăvara anului viitor va începe organizarea de şantier, depindem foarte mult de cum vor reuşi să finalizeze lucrările cei de la gaz şi cei de la Electrica. Vorbim acolo de o conductă de gaz mare şi de nişte transformatoare şi nişte linii de 110 kilovolţi pe care le are Electrica”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.

Podul Porţelanului va fi nou, cu două benzi

Se va construi un pod nou de 62 m cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,22 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. 

Când scăpăm de cel mai îngust pod din Cluj-Napoca. Reconstrucţia costă  1,1 milioane de euro

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering, iar licitația pentru execuție, după depunerea unei contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, a fost adjudecată de Diferit SRL. Este aceeași firmă care a construit noul pod Traian, în perioada 2016-2017.

Podul face legătura între strada Porțelanului pe malul drept și străzile Nădășel și Alexandru Sahia pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de 4 m, doar cu un singur fir de circulație.

Semafor pe actualul pod

Având în vedere creșterea valorilor de trafic în zona strada Nădășel - Podul Porțelanului - strada Porțelanului, până la realizarea noului pod care să permită circulația concomitent în ambele sensuri a fost amplasat un semafor mobil la pod.

De asemenea, s-a schimbat prioritatea în zonă, astfel încât să fie posibilă degajarea circulației de pe pod. Prin urmare, strada Nădășel a devenit fără prioritate și s-au amplasat două indicatoare rutiere Stop de o parte și de cealaltă a intersecției cu str. Alexandru Sahia.

Comenteaza