Când se reiau lucrările la Podul Porțelanului. Primarul: "Aşa-i când se adună necazurile la casa omului"

Când se reiau lucrările la Podul Porțelanului. Primarul: "Aşa-i când se adună necazurile la casa omului"
| Foto: A.S.

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat că joi va fi finalizată expertiza tehnică privind continuarea lucrărilor la Podul Porţelanului în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m.

"Aşa-i când se adună necazurile la om acasă. Am terminat Podul N, am terminat Podul Fabricii, am reuşit să le facem. Podul Garibaldi şi podul acesta - uitaţi că nu mai vine nimeni la licitaţie pentru că nu mai sunt firme în ţara asta să mai vină. Ultima noutate este că s-a găsit la locul unde trebuie să fie pus un pilon de pod un zăcământ de sare, de la 14 m la 20 m adâncime.

Se face o expertiză care trebuie să fie finalizată joi, care să ne spună - în condiţiile acestui nou zăcământ de sare descoperit - cum trebuie să fie soluţia constructivă care să asigure podul, adică acel pilon cum trebuie să fie construit", a spus Emil Boc, la ZIUA LIVE.

Primarul a transmis că inginerii lucrează din greu la găsirea unei soluţii pentru continuarea lucrărilor la Podul Porţelanului, adăugând că locuitorii sunt, pe bună dreptate, frustraţi de aşteptare.

"Acum toţi inginerii se dau de ceasul morţii să găsească soluţia tehnică de specialitate şi evident că cetăţeanul stă şi îl întreabă pe primar de ce nu se construieşte şi pe bună dreptate, pentru că şi eu stau şi mă enervez că nu avansăm cu proiectul şi mi se spune că, dacă se dizolvă zăcământul acela de sare, cade podul. Trebuie să se găsească o soluţie tehnică, să ne spună cum să facem pilonul care trebuie să susţină podul exact acolo unde este zăcământul de sare", a adăugat edilul.

Amintim că lucrările de la Podul Porţelanului au început în 3 aprilie 2019 și sunt realizate de Diferit Cluj. Aici se va construi un pod nou, de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m.

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de Diferit SRL.

Podul Porțelanului a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Comenteaza