Ce se mai aude de pasajul Tăietura Turcului / Bani din proiectul UE pentru electrificarea liniei ferate Cluj - Oradea

Ce se mai aude de pasajul Tăietura Turcului / Bani din proiectul UE pentru electrificarea liniei ferate Cluj - Oradea

Pasajul de pe Tăietura Turcului ar urma să elimine blocajele de circulaţie pe traseul Tăietura Turcului - Corneliu Coposu (ieşirea spre Baciu). Investiția ar urma să fie făcută din fonduri europene. 

"Suntem în discuții. Am avut și întâlniri cu CFR SA și cu Jaspers, consultantul Uniunii Europene (parteneriat de asistență tehnică între Comisia Europeană, BEI și BERD). Vrem să facem un pasaj suprateran în zona Tăieturii Turcului. Suntem în faza de elaborare a studiului de fezabilitate, mai durează încă circa două luni până vom avea acest studiu gata. Acest proiect merge pe două proiecții, cu partea de finanțare (fonduri UE și buget propriu) și o altă parte ar putea să fie pe fondurile pe care CFR SA le-a accesat deja, aproape de 1 miliard de euro, pentru electrificarea și creșterea vitezei de trafic dintre Cluj-Napoca și Oradea. Inclusiv acest pasaj suprateran va crește viteza de circulație a trenului în zona respectivă. Astăzi, din nefericire, nu poate să fie modernizat sistemul de semnalizare la trecerea cu calea ferată, în momentul în care trenul pornește din gara Cluj-Napoca se și lasă bariera, discutăm de 10 minute de așteptat la barieră, și dacă avem 10 trenuri pe zi, uitați că avem deja 100 de minute de așteptare în zonă, ceea ce crează ambuteiaje destul de mari în toată zona Baciu", a declarat Dan Tarcea, viceprimarul Clujului, la un post de radio local. 

Date tehnice 

Scopul obiectivului este descongestionarea şi fluidizarea traficului rutier prin eliminarea blocajelor de circulaţie şi sporirea siguranţei circulaţiei pe traseul străzii Tăietura Turcului şi străzii Corneliu Coposu, ieşirea spre Zalău, împreună cu toate bretelele de racordare necesare. Obiectivul investiţiei are o durată normată de funcţionare de minim 100 de ani, de aceea se vor utiliza tehnologii şi soluţii tehnice prin care să se asigure minim această durată de funcţionare.

Oportunitatea investiţiei presupune:

  • sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului;
  • eliminarea strangulărilor din fluxul de circulaţie;
  • scurtarea duratei medii de deplasare şi reducerea costurilor unei călătorii;
  • realizarea confortului de circulaţie pentru participanţii la trafic;
  • reducerea numărului de accidente; reducerea noxelor şi protecţia mediului;
  • creşterea confortului riveranilor

Se va asigura un studiu de trafic iniţial şi o prognoza de trafic care va fi folosită pentru proiectarea şi verificarea drumului din punct de vedere al capacităţii de circulaţie şi dimensionarea sistemului rutier în arealul cuprins între str. Calea Baciului, str. Corneliu Coposu, str. Locomotivei, Piaţa Garii, str. Horea, str. Dragalina, str. Tăietura Turcului, str. Donath; B-dul 1 Decembrie, str. Mirăslau.

Comenteaza