News alert Centura lui Boc NU E SIGURĂ. Răspuns al Ministerului Transporturilor

Centura lui Boc NU E SIGURĂ. Răspuns al Ministerului Transporturilor
Centura Clujului ar putea avea regim de drum expres

Ministerul Transporturilor a răspuns unei intrebări a deputatului PNL de Cluj Sorin Moldovan.

 

Deputatul liberal de Cluj Sorin Moldovan l-a întrebat pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, dacă centura metropolitană a municipiului reprezintă o prioritate a mandatului său și dacă există posibilitatea ca fondurile europene să se piardă.

Întrebarea vine ca urmare a ezitărilor ministerului de a se implica în demersurile pentru realizarea centurii metropolitane, deși acest obiectiv este cuprins în masterplanul general de transport, așadar eligibil pentru atragerea de fonduri europene în exercițiul financiar 2014-2020. Deocamdată, toate demersurile sunt făcute de Primăria Cluj-Napoca, aceasta având acceptul MT. Numai că exercițiul financiar se va încheia în 2023 și tot până atunci trebuie terminate lucrările, iar acestea sunt de durată, întrucât vorbim despre 38 de kilometri de autostradă.

”Proiectele din sectorul de transport al POIM 2014-2020 se depun pe bază de listă de proiecte prioritizate, urmând va în urma parcurgerii procesului de evaluare, acestea să fie aprobate dacă îndeplinesc condițiile de eligibilitate și obțin punctajul minim la evaluarea tehnico-economică. După obținerea punctajului minim, proiectele vor fi aprobate cu condiția încadrării în fondurile disponibile la momentul aprobării. Până la depunerea aplicației de finanțare de către CNAIR, nu ne putem pronunța asupra șanselor de proiectului de a primi finanțarea”, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor.


Săptămâna aceasta, primarul Emil Boc anunțase că a fost demarată licitație pentru studiul de fezabilitate pentru centura metropiltană, iar câștigătorul va fi desemnat în 20 aprilie.

Transregio Feleac, cum se numeşte centura metropolitană în MPGT, are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe Drumul Național nr. 1.

Acest drum costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.

Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Comenteaza