Certificarea aeroportului clujean de o echipă internaţională de experţi nu rezolvă şi blocajul proiectului noii piste
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 07 Iul 2012, 00:51
- Administraţie
- Ascultă știrea

Airport Excellence in Safety - APEX este unul din programele internaţionale de auditare în materie de siguranţă aeronautică. La nivel european, aeroportul cluejan este primul care a beneficiat de auditarea APEX, astfel că echipa de evaluatori, specialişti în siguranţa aeronautică de pe mai multe continente, va emite în perioada următoare un raport care va propune o serie de măsuri şi soluţii pentru Cluj. Raportul de audit vizează toate serviciile pe care le oferă aeroportul, inclusiv situaţia noii piste de aterizare aflată în construcţie. Conducerea Consiliului Judeţean nu are încă soluţii pentru blocajul cu care se confruntă acest proiect.
Din echipa de evaluatori APEX au făcut parte managerul de proiect, Adrian Cioranu - manager proiect APEX din partea Consiliului Internaţional al Aeroporturilor (ACI), responsabilul pe probleme de siguranţă aeronautică, Nicolas Rallo - din partea Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile, Paris; directorul pentru siguranţă aeronautică la Aeroportul Bangalore, India, Regiunea Europa, Raman Chidambara; Maryse Schermerhorn - Supervizor Senior cu siguranţa aeronautică şi mediu - Aeroport Schiphol, Amsterdam, Olanda şi Mario Martinis - expert siguranţă aeronautică din partea ACI. Acest program de auditare aduce o validare de siguranţă aeroportuară pentru aeroportul clujean, spune directorul David Ciceo.
Au fost analizate şi verificate absolut toate serviciile pe care le oferă aeroportul clujean, urmând ca echipa de auditori să emită un raport, cu recomandări, dar şi cu soluţii şi măsuri ce ar urma să aducă o îmbunătăţire continuă în activitatea aeroportuară. "Aeroportul clujean a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare accelerată a infrastructurii şi activităţii operaţionale, cu respectarea tuturor reglementărilor naţionale şi a standardelor internaţionale cu prioritate de siguranţă aeronautică, precum şi a cerinţelor operaţionale specifice unui aeroport. Construirea unei noi piste de decolare-aterizare va creşte complexitatea activităţii operaţionale, ceea ce va impune necesitatea adaptării, pe viitor, la toate reglementările şi standardele aplicabile", a transmis directorul David Ciceo. Una dintre recomandările pe care le-a făcut echipa internaţională de evaluatori se referă la platforma aeronavelor pentru îmbarcare, a explicat Ciceo. Pentru acest obiectiv ar urma să fie accesate fonduri europene.
În ceea ce priveşte, însă, proiectul noii piste de aterizare-decolare, nu se ştie când se vor finaliza lucrările. Noul preşedinte de Consiliu Judeţean, Horea Uioreanu dă vina pe "greaua moştenire" şi spune că dacă va alege să plătească exproprierile din zona pistei nu va mai avea bani pentru continuarea lucrărilor. Bugetul pe anul acesta nu cuprinde fonduri pentru exproprieri, aşa încât nu poate să ia în prezent o decizie. Pe de altă parte, constructorul noii piste se confruntă şi cu alte probleme. Din pricina infiltraţiilor de apă, sunt necesare o serie de lucrări suplimentare, care ar solicita bani în plus. "Vom face o analiză şi vă vom comunica ce soluţii vom găsi", s-a limitat să spună Uioreanu. David Ciceo a explicat că până când nu se vor găsi soluţii financiare pentru toate aceste probleme, noua pistă de aterizare-decolare nu se va finaliza. Conform contractului, această lucrare avea termen de finalizare până în această vară.