Foto "Change is possible": Model de dezvoltare urbană pentru Cluj-Napoca. Oraşul unde spaţiul verde a învins betoanele

"Change is possible": Model de dezvoltare urbană pentru Cluj-Napoca. Oraşul unde spaţiul verde a învins betoanele
"Change is possible": Model de dezvoltare urbană pentru Cluj-Napoca. Oraşul unde spaţiul verde a învins betoanele
"Change is possible": Model de dezvoltare urbană pentru Cluj-Napoca. Oraşul unde spaţiul verde a învins betoanele
"Change is possible": Model de dezvoltare urbană pentru Cluj-Napoca. Oraşul unde spaţiul verde a învins betoanele
"Change is possible": Model de dezvoltare urbană pentru Cluj-Napoca. Oraşul unde spaţiul verde a învins betoanele
"Change is possible": Model de dezvoltare urbană pentru Cluj-Napoca. Oraşul unde spaţiul verde a învins betoanele

La Cluj-Napoca, betoanele câştigă tot mai multe meciuri în lupta cu spaţiul verde. Emil Boc este de părere că arhitecții și urbaniștii trebuie să se adapteze vremurilor în care trăim și să gândească ”verde” prin tot ce văd în fața lor.

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat la ZIUA LIVE că breasla arhitecților și proiectanților trebuie să se reconecteze mai mult cu natura. Trebuie să-și schimbe și modul de gândire în ceea ce propun.

"Să se gândească cum să poată pune un acoperiș verde, un perete verde, cum să aibă panouri solare, cum să ne reconectăm cu natura, etc. Vedem că aceste schimbări climatice ne obligă pe toți să ne schimbăm. Trebuie și arhitecții să-și schimbe dimensiunea verde. Să gândească verde prin orice văd în fața lor”, a afirmat, la ZIUA LIVE, Emil Boc, în timp ce în oraşul Cluj-Napoca victoriile le câştigă betoanele în fiecare bătălie cu spaţiul vedre.

Primarul Clujului a declarat că statistic vorbind, raportul betonului și al spațiului verde aferent arată că din punct de vedere procentual spațiul verde crește. 

Un model de dezvoltare urbană vine din Germania, de la Duesseldorf. Într-o postare de pe un grup de Facebook ce promovează Conservarea colectivă apar 2 imagini cu oraşul Duesseldorf, unde poate fi observat efortul pentru gândirea "verde". 

Cei care au postat imaginile precizează că şoseaua încă mai există, dar a fost mutată în subteran. "Tunelul iese chiar înaintea podului din fundal. Duesseldorf a pus destul de multe drumuri importante în subteran, ceea ce face ca orașul vechi, zona comercială și malul râului să fie foarte primitoare pentru pietoni și bicicliști", lângă postarea intitulată: "Change is possible". 

Citeşte şi: De ce s-au tăiat copacii de pe Universității. Explicația primăriei

Comenteaza