Cine vrea să facă modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, prima etapă a centurii metropolitane

Cine vrea să facă modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, prima etapă a centurii metropolitane

Șase oferte au fost depuse pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, prima etapă a centurii metropolitane. Lucrările vor dura 20 de luni.

1. Ofertant unic : PORR CONSTRUCT (Austria)

2. Asociere : PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Leader),CITADINA 98,LEMACONS,NORD CONFOREST,Civil Engineering Institute "Macedonia" JSc. Skopje (Macedonia)

3. Asociere : SC FAR FOUNDATION SRL (Leader),ROSTDORSTROY (Ucraina)

4. Asociere : CON-A OPERATIONS (Leader),DIMEX-2000 COMPANY,OPR ASFALT,DRUM DESIGN,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.

5. Asociere : VIAROM CONSTRUCT (Leader),Electrogrup

6. Asociere : IBB-HIB ROMANIA (Leader),IBB Haus -und Industriebau GmbH (Germania)

Ofertele se afla in etapa evaluarii calificarii tehnice.

Amintim ca, in 30 ianuarie 2023, primăria a lansat licitația pentru proiectarea și execuția modernizării Drumului Național 1 la Florești, prima etapă a proiectului TransRegio Feleac- centura Metropolitană Cluj Napoca. Contractul de proiectare este estimat între 102.321.471,60 și 120.925.375,53 lei, fondurile provenind din Programul Operațional Transport POT 2021-2027. Criterii de atribuire: cel mai bun raport calitate – preț (51 % - componentă financira, 15 % - Perioada de garanție a lucrărilor, 7 % -experiență MANAGER DE CONTRACT, 6 % -Experiența deținută de ȘEFUL ECHIPEI DE PROIECTARE, 5 % - Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE DRUMURI, 5 % - Experiența deținută de INGINERUL PROIECTANT DE PODURI, 5 %- Experiența deținută de ȘEFUL DE ȘANTIER , 4 % - Experiența deținută de INGINER ASIGURAREA CALITĂȚIi, 2 % - Cerința de performanță).

,,Modernizarea drumului DN1 de la km la 481+500 km 483+655 cu extinderea la trei benzi pe sens , dintre una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale -poliție, salvare, pompieri cu lățimea de 3,25m și două benzi de 3,0m destinate autovehiculelor. Se va prevedea o pistă pentru biciclete de 3,00m pe partea dreapta a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442. Pe partea dreaptă nu sunt amplasate construcții de locuințe sau alte obiective socio-economice ci întreaga parte dreaptă a drumului este mărginită de un gard care împrejmuiește zona de restricție sanitară severă a Companiei de Apă Someș Cluj. Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3,00 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar in continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50. Se vor prevedea pe partea stângă trotuare cu lățimea de 3 m de la 481+500 la km
482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul proiectului.”

Drumul B4.1 este porțiunea de drum existent DN1, de la nodul N- limita municipiului Cluj Napoca, km 481+500 și pană în drept cu Spitalul Regional de urgentă- DN1 483+655 în comuna Florești, unde va fi amenajat accesul la Spitalul Regional de Urgentă. Acest sector de drum național are clasa tehnică III după caracteristicile tehnice ale drumului, iar în cadrul SF este prevăzut a se moderniza și va avea funcțiune de stradă de categoria I -magistrală, cu sase benzi de circulație, 3 benzi a câte 3m fiecare/sens. Podul de la km. 483 peste girația de acces la viitorul Spital Regional de urgență va avea o lungime totală de 137,9 metri cu două benzi/sens, iar la Metro Florești km. 482 s-a propus pasaj pietonal subteran.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul  Fazei I  se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania.” Nota de Fundamentare.

Comenteaza