Ciucă: ''Pe 25 mai se semnează contractele pentru metroul de la Cluj''

Ciucă: ''Pe 25 mai se semnează contractele pentru metroul de la Cluj''

Preşedintele PNL, premierul Nicolae Ciucă, a anunţatc că pe 25 mai 2023 vor fi semnate contractele pentru metroul de la Cluj.

Premierul a fost întrebat cu privire la analiza realizată de Banca Mondială potrivit căreia România ar putea pierde trei mari proiecte din PNRR. Este vorba despre metroul din Cluj, cele 27 de spitale şi secţii spitaliceşti noi, dar şi campania de împădurire.

"Unul dintre ele este legat de metroul de la Cluj. Tocmai am discutat cu domnul primar Boc. Pe 25 mergem la semnarea contractelor", a răspuns Ciucă, la Parlament, după Congresul seniorilor liberali.

"Tot ce ține de Primărie este în grafic, suntem în etapa semnării contractului, așteptăm doar să nu mai fie depuse contestații, până acum nu sunt. Până în 15 iunie trebuie să avem contractul semnat, conform jalonului din PNRR. Prefer să avem o decizie definitivă, pentru a fi sigur că avem un constructor definitiv, care se poate apuca de lucru. Săptămâna viitoare, va fi invitată firma la o discuție, care trebuie să depună o garanție importantă de participare", a afirmat primarul Clujului, Emil Boc, vineri, la ZIUA LIVE.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația depusă de firma Dogus, la licitația pentru realizarea metroului clujean. Așadar, municipalitatea poate semna contractul cu turcii câțigători de la Gülermak. 

Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA)
Punctaj obținut componenta financiară: 55 puncte (din 55)
Punctaj obținut componenta tehnică: 36,25 puncte din 45 puncte
Total punctaj obținut: 91,25 puncte din 100 puncte.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR (n.red. secțiunea Sfânta Maria – Europa Unită și depoul). Lucrările din această etapă trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026.Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

Traseu: Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor. Oferta financiară: 9.059.483.352,07 lei fără TVA (față de valoarea estimată de 9.064.456.067 lei fără TVA)

Comenteaza