CJ Cluj va garanta pentru modernizarea a 350 km de drumuri în judeţ
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 05 Apr 2011, 23:19
- Administraţie
- Ascultă știrea

Băncile sunt mult mai precaute în creditarea societăţilor interesate să furnizeze lucrările angajate prin contracte publice, arată preşedintele consiliului judeţean , Alin Tişe, care a explicat că acesta a fost şi motivul pentru care licitaţia privind reabilitarea drumurilor judeţene a fost anulată. "Condiţiile impuse de bancă consorţiului care s-a prezentat la licitaţia noastră nu puteau fi acceptate pentru că ar fi însemnat să schimbăm termenii impuşi în caietul de sarcini. Imediat am fi fost atacaţi în instanţă, ar fi fost foarte grav să procedăm astfel, ca atare a fost nevoie să anulăm întreaga procedură. Societăţile din acest consorţiu, Midanne Invest Grup SRL, SC Panpetrol Com SRL, SC Specialist Consulting SRL, SC Proiect Bucureşti Grup Consultanţă Imobiliară SA, SC Simarc SA, SC I&C Transilvania Construcţii SRL şi SC Coratim SRL, au înţeles acest aspect, ca atare nu ne rămâne decât să repetăm procedura şi să propunem alte condiţii, care să le faciliteze accesul tuturor societăţilor interesate de acest proiect", a spus Tişe.
El a amintit că terminalele de pasageri ale aeroportului au fost construite tot prin credit furnizor de societatea UTI şi că la momentul respectiv nu s-au cerut garanţii bancare din partea CJ, care adminis-trează Regia Aeroportul Cluj-Napoca. "Pe atunci nu exista criză financiară, băncile nu erau atât de stricte în a acorda un credit furnizor. Între timp, regulile s-au schimbat foarte mult", a spus vicepreşedintele UTI, Ion Obloja.
Tişe a menţionat că din acest motiv întregul proiect pentru reabilitarea drumurilor va fi modificat. "Nu ne putem permite să ne îndatorăm mai mult de 30%, în condiţiile în care deja am ajuns undeva la 22%, prin garantarea creditului Companiei de Apă Someş, care reabilitează reţele de canalizare şi apă. Ca atare, vom putea oferi garanţii bancare pentru maximum 350 km de drumuri judeţene", a spus Tişe. Iniţial, programul implica 720 de kilometri de drumuri, iar Tişe a precizat că acele tronsoane care vor rămâne în afara licitaţiei vor fi incluse în proiectul Ministerului Dezvoltării, care, de asemenea, a demarat proiectul "Reabilitarea a 10.000 de kilometri de drumuri din mediul rural".