Cluj-Napoca, candidat la Rețeaua orașelor creative a UNESCO

Cluj-Napoca, candidat la Rețeaua orașelor creative a UNESCO

Cluj-Napoca are şanse să intre în Rețeaua UNESCO a orașelor creative (UCCN), proiect lansat în 2004 pentru a promova cooperarea între orașele care au recunoscut creativitate ca factor major în lor dezvoltare urbană.

"Încă o veste bună pentru România: acceptarea, de către UNESCO, a dosarelor de candidatură prezentate de municipiile Cluj-Napoca, respectiv Sibiu, pentru includerea în Rețeaua orașelor creative a UNESCO. Ulterior, va începe faza de evaluare, care va stabili dacă orașele candidate vor fi incluse sau nu în Rețea, rezultatele finale urmând să fie anunțate la începutul lunii noiembrie 2021. Doamne ajută! Mult succes clujenilor și sibienilor!
Reamintim că din Rețeaua lansată în 2004, fac parte, în prezent, 246 orașe, din peste 80 de țări, printre care însă, în prezent, nu se numără niciun oraș din România. Sperăm ca de acum încolo, să avem în fiecare an candidaturi puternice! România nu poate lipsi de pe această listă globală, când are o ofertă atât de bogată!'', a scris Simona Mirela Miculescu, ambasador al României la Delegația Permanentă a României pe lângă UNESCO (Paris), pe pagina sa de Facebook.

Reţeaua Oraşelor Creative a fost creată pentru a promova cooperarea cu și între orașele care au identificat creativitatea drept un factor strategic pentru dezvoltarea urbană durabilă, în scopul de a: • consolida creaţia, producția, distribuția și difuzarea activităților, bunurilor și serviciilor culturale • dezvolta hub-uri de creativitate și inovare și a lărgi oportunitățile pentru persoanele care activează în sectorul cultural • îmbunătăți accesul și participarea la viața culturală, în special pentru grupurile marginalizate sau vulnerabile • integra cultura și creativitatea în planurile de dezvoltare durabilă.

Rețeaua acoperă șapte domenii de creație: artizanat și arte folk, arte media, film, design, gastronomie, literatură și muzică. Domeniul creativ poate fi ales de către orașe în funcție de preferința lor pentru un anumit sector al industriei creative.

Orașele trebuie să prezinte un plan de acțiune realist, inclusiv proiecte specifice, inițiative și politici care urmează să fie executate în următorii patru ani după desemnare la nivel local și internațional, pentru a pune în aplicare obiectivele rețelei. În urma procesului de evaluare realizat prin consultări interne și externe cu experți independenți și orașele membre ale rețelei, Directorul General  UNESCO desemnează orașele creative.

Pregătirea şi depunerera formularului de aplicare trebuie realizate de către primăriile oraşelor candidate, în urma unui proces participativ care implică părțile interesate relevante din sectorul public, privat și societatea civilă.

 Începând cu 2017, există 180 de orașe din 72 de țări în rețea.

Comenteaza