Video Foto Cluj-Napoca! Noi ghișee pentru emiterea cărților ELECTRONICE de identitate, pe Moților și Aviator Bădescu

La Cluj-Napoca s-au deschis noi ghișee pentru emiterea cărților noi de identitate.

Primăria Cluj-Napoca a deschis două noi ghișee la Evidența Populației Cluj-Napoca, de pe strada Moților 5, pentru eliberarea de cărți de identitate electronice pentru municipiu și 18 comune arondate. În total sunt 3 ghișee: 5,7 și 8. Orar cu publicul: Lu-Mi 08.00-16.00, Jo 08.00-17.30, Vi 08.00-14.30.

Și Direcția Județeană de Evidență a Persoanei (DJEP) Cluj a început, marți, 2 august 2022, emiterea primelor cărți de identitate electronice, cu chip, care se eliberau de un an doar la Primăria Cluj-Napoca. Sunt disponibile 2 ghișee (7 și 9), iar programul cu publicul este de luni până joi, între orele 10-15, iar vineri, între orele 10-13, iar intervalul dintre programări este de o jumătate de oră. Cărțile de identitate vor fi primite după o lună de la completarea cererii și efectuarea formalităților, costul unui astfel de document fiind de 67 de lei.

Programare online

Pentru a se programa, cetățenii au la dispoziție platforma web: https://programare-cei.mai.gov.ro sau pot intra direct pe site-ul DJEP Cluj pentru a obține mai multe informații privind programarea, depunerea documentelor și eliberarea cărții electronice de identitate. După efectuarea programării, cetățenii se vor deplasa la sediul DJEP Cluj din strada Aviator Bădescu nr. 7-9, unde vor depune personal cererea, dovada achitării contravalorii actului de identitate și celelalte documentele prevăzute de lege. 

Procedura de rezervare

Se accesează site-ul:  https://programare-cei.mai.gov.ro;

➢Se selectează data la care doriţi să depuneţi cererea;

➢Se bifează intervalul orar la care vă prezentaţi la ghişeu;

➢Se completează rubrica “E-mail” cu o adresă validă de e-mail, de pe care se va realiza confirmarea rezervării;

➢Se completează rubrica “Nume și prenume” cu numele și prenumele persoanei ce se va prezenta la ghiseu;

➢Se alege motivul eliberării actului din căsuţa “Motiv eliberare”;

➢Bifaţi pentru luarea la cunoştinţă de respectarea prevederilor Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR);

➢Se dă click pe butonul “Solicită rezervare” şi veţi primi un mesaj la adresa de e-mail comunicată mai sus;

➢In cadrul mesajului se apasă butonul “Confirmă rezervarea”. Aceasta operatie este valabila intr-un interval de 15 minute, de la ora solicitarii rezervării;

➢Pe ecran va apare confirmarea sub forma unui text și se va trimite un alt mesaj, către aceeași adresă de e-mail. Mesajul va conține rezevarea și va avea în atachament un fișier ce conține un cod QR;

➢La ghişeu va fi prezentat atât mesajul primit prin e-mail cât și codul QR, pe telefon sau în formă printată. Momentan aplicaţia permite realizarea programărilor într-o fereastră de 31 zile, începând cu data în curs .

Din anul 2023 se extinde la nivel național

Directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPAB) din cadrul MAI, Cătălin Giulescu, a declarat că noile cărți de identitate electronice se eliberează în România în cadrul unui proiect – pilot doar la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Cluj-Napoca și acum și la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Cluj. "În funcție de cerere, de la 1 septembrie 2022, avem în vedere să mai extindem activitatea cu încă un ghișeu sau două la Cluj-Napoca. Începând cu primăvara anului viitor, vom putea vorbi de extinderea la nivel național”, a spus Giulescu.

Într-un an, au fost emise la nivelul municipiului Cluj-Napoca un număr de 2.827 de cărți electronice de identitate. Cărțile de identitate clasice trebuie schimbate cu cele electronice până în 2031.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

Comenteaza
loading...