Clujenii au scos din buzunar 30 milioane de lei pentru amenzile Poliţiei Comunitare, în 5 ani

Clujenii au scos din buzunar 30 milioane de lei pentru amenzile Poliţiei Comunitare, în 5 ani
Numărul verificărilor în teren derulate în cei cinci ani de existenţă de poliţiştii comunitari din Cluj-Napoca depăşeşte 710.000, relevă o statistică remisă astăzi de Primăria Cluj-Napoca, pentru primii ani de activitate ai structurii. În cinci ani, valoarea amenzilor aplicate ajunge la aproape 30 milioane de lei.
Numărul amenzilor date de poliţiştii comunitari din Cluj-Napoca, în primii cinci ani de activitate ai Direcţiei, depăşeşte 322.000, conform raportului citat, care mai precizează că valoarea cumulată a acestor amenzi se apropie de 30 de milioane de lei. De departe cel mai "bun" an în ce priveşte valoarea amenzilor emise este 2010: numai amenzile eliberate în primele nouă luni ale anului cumulează nouă milioane de lei. Vezi detalii.

De menţionat, în cei cinci ani de activitate poliţiştii comunitari au ridicat nu mai puţin de 13.304 cerşetori de pe străzile din oraş – mulţi dintre aceştia au fost depistaţi în mod repetat, chiar după trimiterea acestora către localităţile de domiciliu, aşa cum prevede legea. Toate persoanele depistate au fost ridicate de pe domeniul public, identificate la secţia de polişţie şi cazate la azilul de noapte de pe strada Oaşului 298, ori sau trimise către localitatea de domiciliu.

Numărul căruţelor care circulau pe trasee interzise se ridică la peste 1.900 în cinci ani; în acelaşi interval au fost demontate 305 tabere nomade de pe domeniul public. De asemenea aproape 7.000 de rable abandonate pe spaţiul public au fost ridicate şi depozitate ca fier vechi.

Poliţia Comunitară funcţionează ca Direcţie în cadrul Primăriei din Cluj-Napoca. În cadrul acesteia au fost angajaţi 127 de gardieni publici şi 28 de inspectori, care au format cele şase servicii actuale ale Poliţiei Comunitare, este vorba de Serviciul Ordine şi Siguranţă Publică, Serviciul Control Trafic Rutier şi Serviciile Control Urbanism şi Disciplină în Construcţii, Serviciul Control Protecţia Mediului, Serviciul Inspecţie Comercială şi Serviciul Baze de Date, şi respectiv Dispecerat şi Relaţii Publice. De menţionat, numărul angajaţilor a crescut până acum la aproape 200, dintre care 35 au studii postuniversitare.


Alte cifre din bilanţ:
-201.435 de amenzi aplicate pentru parcări neregulamentare pe domeniul public;
-11.558 de autovehicule ridicate pentru parcare/ staţionare neregulamentară pe domeniul public;
-12.612 autovehicule blocate pentru parcare/staţionar neregulamentară pe domeniul public;
-1.080 de mijloace publicitare inventariate din care 420 desfiinţate;
-1.872 de construcţii identificate fără autorizaţie de construire, sau cu nerespectarea documentaţiei tehnice vizate spre neschimbare, ai căror proprietari/beneficiari au fost sancţionaţi contravenţional;
-35.239 de acte de comerţ ilegal depistate şi sancţionate;
-52.080,78 lei reprezintă valoarea bunurilor confiscate, rezultate ca urmare a comerţului ilicit, predate şi declarate ca bunuri proprietate privată a statului la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului Cluj;
-29.473.255 lei reprezintă valoarea amenzilor aplicate;
-s-a asigurat paza permanentă a 25 de obiective de interes public din municipiul nostru, între care unităţi de învăţământ preuniversitar, Azilul de Noapte, piaţa Avram Iancu, piaţa Unirii, parkingul Minerva din cartierul Mănăstur, primăriile din cartiere, parcările cu barieră, cimitirul din Mănăştur şi cel din Chinteni, etc.
- s-a participat acţiuni organizate în colaborare cu Jandarmeria şi Poliţia la toate manifestările publice prilejuite de evenimente sportive, culturale, alte manifestări sau situaţii de urgenţă - accidente, explozii, inundaţii;
- au fost depistate 53 de cazuri de infracţiuni - furturi de la persoane sau agenţi economici; predate poliţiei pentru continuarea cercetărilor;

Comenteaza