Consilierii din Florești au dat OK-ul pentru proiectul celui mai mare parc comercial din Transilvania / Va avea galerii comerciale, restaurante, zone de sport și spații verzi

Consilierii din Florești au dat OK-ul pentru proiectul celui mai mare parc comercial din Transilvania / Va avea galerii comerciale, restaurante, zone de sport și spații verzi

Urbano Shopping & Living, proiectul dezvoltat de URBANO GROUP, va fi amplasat în localitatea Luna de Sus, în comuna Florești. Investiția, estimată la peste 100 de milioane de euro, își propune să accelereze dezvoltarea economică a zonei metropolitane a Clujului.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației pentru ”ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL PENTRU INTRODUCERE PARȚIALĂ TEREN ÎN INTRAVILAN ȘI CONSTRUIRE PARC INDUSTRIAL, COMERCIAL ȘI DE SERVICII, OPERAȚIUNI CADASTRALE ALIPIRI/DEZLIPIRI situat în comuna Florești, localitatea Luna de Sus”, s-a aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Florești de joi, 23 mai 2024. Proiectul a fost aprobat în unanimitate de voturi.

Conceptul Urbano Shopping & Living, care va deveni cel mai mare parc comercial din Transilvania, este unul original și vine cu câteva premiere. Dezvoltatorii propun pe amplasamentul de 27 de hectare din Luna (Florești) o nouă destinație integrată de retail, servicii și centru de divertisment pentru familie.

Una dintre premiere este conceptul de hub cu restaurante drive-in. Este vorba de o zonă în cadrul Urbano Shopping & Living care va integra un mix de patru operatori majori ce pun la dispoziția clienților restaurante și cafenele cu opțiunea de drive-in (acces direct cu mașina pentru comandă și ridicare produse). Hub-ul va include și o zonă pietonală cu spații verzi dedicată socializării, evenimentelor și relaxării, aflate la dispoziția clienților ce vor prefera să își prelungească vizita în parcul comercial.

A doua premieră este legată de integrarea, pentru prima dată în România, a unei funcțiuni majore de tip Family Entertainment Center – un concept aflat în plină expansiune la nivel internațional care are ca scop diversificarea experienței comunității în spațiile comerciale și de servicii de mare capacitate, oferind un centru de divertisment, educație, cultură și conectare prin socializare și relaxare pentru familie, cu activități atât în spații interioare, cât și în aer liber, pentru copii, adolescenți și adulți deopotrivă. 

Consilierii din Florești au dat OK-ul pentru proiectul celui mai mare parc comercial din Transilvania / Va avea galerii comerciale, restaurante, zone

Potrivit documentației supuse aprobării în Consiliul Local Florești, amplasamentul studiat se află majoritar în intravilanul localității Luna de Sus, comuna Florești, delimitat la sud de DN1 (E60), tangent sensului giratoriu dintre DN1 (E60) și DJ 107M, și la nord de canalul de fugă al râului Someșul Mic.

De asemenea, la est, zona studiată este delimitată de traseului proiectat al drumului de legatură cu centura metropolitană TR35/B2. Principalele accese în incinta ansamblului se realizează în 2 etape diferite, în funcție de implementarea proiectului centurii metropolitane TR35. Astfel, in prima etapa a proiectului se vor dezvolta 3 puncte de acces în DN1, iar în etapa următoare se va dezvolta suplimentar un acces din cadrul drumului de legătura B2 / TR35.

Cel mai mare parc comercial din Transilvania propune un mix extrem de interesant de servicii si magazine ce vor inspira vizitatorii. Din Urbano Shopping & Living nu vor lipsi:

  • Comercianți cu amănuntul de mobilă și decorațiuni interioare – totul pentru casa si gradina
  • Retailer major bricolaj - soluții de îmbunătățire a locuinței și produse de bricolaj
  • Hipermarket cash & carry
  • Supermarket
  • Galerie comercială – retalieri de modă, încălțăminte, sănătate și frumusețe, sport, electronice, baby-shop, jucării, petshop etc.
  • Cafenea, cofetărie, restaurant
  • Food Hub drive-in
  • Centru de divertisment pentru familie - cultură și edutainment, agrement, centru sportiv interior și exterior
  • Alte servicii - spații de birouri, servicii medicale, ospitalitate și locuri de evenimente, alte servicii în beneficiul comunității

Consilierii din Florești au dat OK-ul pentru proiectul celui mai mare parc comercial din Transilvania / Va avea galerii comerciale, restaurante, zone

Proiectul se va dezvolta în două etape

Investiția se va derula pe întreaga suprafață de 28 ha și va cuprinde construcții, drumuri, parcări, zone verzi dedicate funcțiunilor ce vor fi incluse prin concept – spații comerciale de capacitate mare, galerii comerciale, spații de servicii, zone de loisir.

  • Etapa 1 – în partea de sud a zonei studiate - 19 ha - suprafață reglementată prin PUZ
  • Etapa 2 – în partea de nord a zonei studiate – 9 ha - dezvoltare ulterioară, PUZ distinct

Etapa 1 

• GALERIE COMERCIALĂ “SUD”
• IMOBIL 1 - COMERȚ, tip "BIG BOX"
• IMOBIL 2 - COMERȚ, tip "BIG BOX"
• MODULE PAVILIONARE - alimentație publică - drive through fast-food
• HALĂ PRODUCȚIE / DEPOZITARE
• Alte funcțuni dedicate - accese, drumuri, parcări, spații pietonale, zone verzi, piste de biciclete, zone de sport și loisir, spații tehnice.

IMOBIL 1 - COMERT, tip “BIG BOX" - Descriere funcțională: imobilul este de comerț en-gros și en-detail și este compus din 3 zone distincte: magazin central/principal, magazin plante și grădinărit și drive-in. Complementar funcțiunilor principale clădirea dispune si de spatii pentru depozitare si spatii pentru angajati. Accesul la magazinul principal se realizează vizibil, pe fațada principală, printr-un windfang. Parcările care deservesc spațiile magazinului sunt amenajate în incinta/parcela magazinului.

IMOBIL 2 - COMERT, tip “BIG BOX" - Descriere funcțională: Imobilul este de comerț en-gros si en-detail, și este compus din magazin central/principal, zone de depozitare și spații pentru angajați. Accesul la magazinul principal se realizează vizibil, pe fațada principală din vest, printr-un windfang. Parcările care deservesc spațiile magazinului sunt amenajate în incinta/parcela magazinului, acestea fiind parțial acoperite.

Tot în prima etapă de dezvoltare, se propune un cluster de patru clădiri distincte, cu funcțiuni de tip restaurante fast food. Accesul la fiecare pavilion în parte se poate realiza atât pietonal /velo, cât și auto prin soluția drive through, fiecare clădire cu fluxuri separate de așteptare-comandare.

Într-o etapă de dezvoltare ulterioară, prin repoziționarea a două imobile pavilionare tip fast food, se propune realizarea unui imobil (1-2S)+P+10E cu funcțiunea de servicii. Parcările necesare acestui imobil vor fi amenajate în subsol și parțial pe sol”, se arată în memoriul de prezentare.

URBANOU GROUP, investiții cu focus pe Zona Metropolitană Cluj

Urbano Shopping & Living este dezvoltat de URBANO Group, care activează în sectorul investițiilor real-estate. Proiectul beneficiază de un concept unic ce integrează într-un mod armonios funcțiuni de retail de mare capacitate, comerț și servicii, sănătate, birouri, loisir dedicat familiei, spații verzi generoase, totul conectat printr-o rețea nouă de străzi și alei pietonale și velo ce se vor dezvolta prin proiect.

Proiectul face parte din noua etapă de investiții pe termen lung pe care Grupul Urbano le dezvoltă în Zona Metropolitană Cluj și se alătură proiectelor existente ale dezvoltatorului din aria metropolitana Florești – Gilău:

URBANO Parks – parcul industrial și logistic dezvoltat în comuna Gilău, lângă nodul de autostradă A3, un proiect cu o valoare de investiție de 15 mil. EUR, ce cuprinde hale industriale de clasa A cu birouri aferente, în suprafață totală de 27.000 mp. În cadrul Urbano Parks își desfășoară activitatea 9 companii din sectorul producției industriale și serviciilor de logistică, asigurând peste 250 de locuri de muncă.

URBANO HOMES – Panoramic – un ansamblu rezidențial elegant, situat în comuna Florești, într-o zonă integrată în natură, cu panoramă deosebită, ce cuprinde 4 imobile cu un total de 225 de apartamente, inclusiv spații de comerț și servicii de proximitate, zone verzi și funcțiuni de joacă în aer liber pentru copii și tineret.

URBANO Shopping & Living – noul proiect ce va oferi comunității o destinație unică și modernă, dezvoltând atât un impact de proximitate, cât și un impact la nivel regional prin mixul de funcțiuni și operatori majori ce își vor desfășura activitatea în acest centru comercial și de servicii dedicate familiei.

Societatea Altrade Com SRL este vechicului prin intermediul cîruia URBANO GROUP realizează proiectul URBANMO Shopping & Living. Asociaţii Altrade Com sunt Mircea Vasile Ilea – cu 46,5% din capitalul social, Alexandru Şerban Paul – cu 36,5% şi firma Ascom Impex – cu 17%. La rândul ei, Ascom Impex e deţinută în cote egale de Mircea Ilea şi de Steliana Daniela Ilea.

Investiție de peste 100 mil. euro, impact pozitiv aspra zonei

Proiectul va avea un impact social puternic, va dezvolta zona din punct de vedere economic și va avea un efect pozitiv prin remodelarea profilului de mobilitate a comunității față de destinațiile de proximitate pentru cumpărături, servicii și evenimente sociale din zona Florești / Gilău.

Dezvoltatorii anticipează că prin implementarea acestui proiect, traficul spre zona de vest a municipiului Cluj-Napoca va fi diminuat și reorientat spre o concentrare în zona de proximitate metropolitană Florești Vest.

Din punct de vedere social, proiectul va genera peste 500 de locuri de muncă în Zona Metropolitană Cluj, cu impact direct în comunitatea din Florești și Gilău, atât în perioada de construcție și dezvoltare, cât și în perioada de funcționare.

Componenta verde este o prioritate în dezvoltările Urbano, în proiect regăsindu-se un mix de soluții cu impact în responsabilitatea față de mediu și confortul comunității: peste 5 ha de spații verzi, managementul apei pluviale în integrare cu zone de iazuri și sistemele de irigații, management energetic eficient și performant, soluții de producție a energiei din surse regenerabile, stații pentru mijloace de transport în comun în cadrul centrului, stații de încărcare pentru biciclete și mașini electrice, acces la culoarul verde-albastru metropolitan de-a lungul Someșului.

Comenteaza