Consilierii trebuie să schimbe condiţiile de la licitaţia anului

Consilierii trebuie să schimbe condiţiile de la licitaţia anului
Caietul de sarcini al licitaţiei de 30 de milioane de euro pentru curăţarea străzilor din oraş timp de opt ani va fi corectat după cerinţele Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor.

Primarul Emil Boc a anunţat că modificarea documentaţiei de licitaţie va fi supusă atenţiei consilierilor locali la şedinţa de săptămâna următoare, după care procedura lansată de municipalitate va putea merge mai departe, cu etapa de ofertare.

"Licitaţia nu este oprită sau anulată, doar trebuie să corectăm documentaţia de licitaţie şi să ţinem cont de observaţiile Consiliului Naţional pentru Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Voi supune atenţiei consilierilor locali modificarea documentaţiei, iar apoi licitaţia poate continua cu depunerea şi deschiderea ofertelor de către societăţile interesate", a declarat Boc.

Licitaţia deschisă pentru concesionarea serviciului de salubrizare stradală si deszăpezire din municipiul Cluj-Napoca a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) pe 24 septembrie. Deschiderea ofertelor era programată în 18 noiembrie. Pe SEAP, procedura apare ca suspendată din 8 octombrie, după ce CNSC a dispus acest lucru printr-o decizie din 7 octombrie, având în vedere că trei societăţi, DMV Prosal, Supercom şi RER Ecologic Service Buzău, au contestat caietul de sarcini aferent procedurii. Printr-o decizie din 21 octombrie a CNSC, instituţia a admis reclamaţiile formulate de aceste societăţi şi a cerut primăriei clujene să remedieze documentaţia de atribuire şi să decaleze termenul de depunere a ofertelor corespunzător cu perioada în care procedura a fost suspendată. Data limită pentru depunerea ofertelor urmează să fie anunţată, au informat oficialii primăriei.

În principal, potrivit deciziei CNSC, administraţia locală trebuie să scoată din documentaţia de licitaţie condiţiile stricte referitoare la capacitatea utilajelor deţinute de ofertanţi şi să impună doar un minim şi un maxim la acest capitol. Mai mult, trebuie să coreleze necesarul de utilaje stabilit cu caracteristicile acestora.

De asemenea, având în vedere că a trecut în documentaţie doar penalităţi pentru operatorul/operatorii de salubritate cu care se va încheia contractul, trebuie să aplice acelaşi tratament şi pentru instituţie, în cazul în care nu efectuează plăţile la timp. În ceea ce priveşte cerinţa prin care s-au cerut doar maşini Euro 5, principala nemulţumire a contestatarilor, administraţia locală a scos această condiţie, pe 7 octombrie, din caietul de sarcini, la solicitarea Autorităţii Naţionale de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice.

Contractul pentru activitatea de salubrizare (spălat străzile vara şi deszăpezit iarna) este împărţit între Rosal şi Brantner. Primăria a semnat contractele cu cele două societăţi în 2005, pe opt ani, până în octombrie anul acesta. Totuşi, ca să nu fie probleme cu deszăpezirea din iarnă, forul local a decis ca noile contracte pentru activitatea de salubrizare stradală să fie încheiate după 15 martie 2014, indiferent de data la care va fi adjudecată licitaţia.

 

 

Comenteaza