Consiliul local a refuzat devizele “umflate” pentru modernizarea a şapte artere

Consiliul local a refuzat devizele “umflate” pentru modernizarea a şapte artere
Primăria ar fi plătit 2 milioane de lei în plus constructorilor de la Diferit-Kiat pentru mai multe lucrări de asfaltare, în cazul în care consilierii locali nu sesizau că studiile de fezabilitate promovate de constructori au fost “umflate” şi cu cheltuieli de consultanţă.

Conform contractului încheiat de consorţiu cu primăria la finele lui 2010, respectivele cheltuieli nu se plătesc de la bugetul local.

Pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu local de ieri au fost discutate şapte studii de fezabilitate pentru modernizarea unor artere sau alei din oraş. Lucrările de modernizare erau evaluate la peste 18,3 milioane de lei, conform devizelor întocmite de constructorii aflaţi în contract cu primăria, consorţiul Diferit - Kiat. Din această sumă, în devize apăreau şi serviciile de consultanţă şi proiectare, estimate la peste 2 milioane de lei. În realitate, potrivit contractului încheiat în 2010 de primărie, pentru modernizarea străzilor din oraş pe următorii patru ani, cu Diferit - Kiat, consultanţa, organizarea de şantier sau proiectarea nu se plătesc. Acesta a fost şi motivul pentru care constructorii au întrunit punctajul maxim la licitaţia organizată în 2010 de primărie. Edilul Sorin Apostu a declarat, în cadrul şedinţei, că reprezentanţii Diferit şi Kiat au întocmit respectivele studii de fezabilitate după un standard.

"Cei de la Direcţia tehnică sunt ingineri, nu economişti şi trebuiau să le spună să nu treacă aceste cheltuieli. Avem o licitaţie şi un contract pe care îl vom respecta. Constructorii au urmat un standard profesional când au făcut respectivele devize. Noi nu vom plăti nimic în plus", a explicat primarul.

Consilierul Claudia Anastase a reproşat edilului că este vorba despre o situaţie care se repetă, mai ales că la şedinţa trecută a mai fost un caz similar, cel al lucrărilor propuse pentru reabilitarea Căii Turzii. "Am propus atunci corelarea studiului de fezabilitate cu acordul- cadru pentru reabilitarea străzilor, pe care îl avem semnat cu Diferit - Kiat. Acum fac aceeaşi propunere în cazul celor şapte studii de fezabilitate. Nu este corect să spuneţi că facem vreo economie pentru că, legal, nu avem de ce să plătim aceşti bani şi nici în documente nu au ce să apară trecute valori pe consultanţă sau proiectare", a spus Anastase.

În final, consilierii locali au decis corelarea celor şapte studii de fezabilitate cu contractul de modernizare a străzilor, în aşa fel încât să nu se mai achite cei 2 milioane de lei propuşi iniţial în devize.

 

 

Comenteaza