Contractul pentru reabilitarea drumurilor judeţene riscă să fie blocat

Contractul pentru reabilitarea drumurilor judeţene riscă să fie blocat
Termenul limită pentru contestarea rezultatelor licitaţiei pentru reabilitarea celor 420 de kilometri de drumuri judeţene este 8 august.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean (CJ) Cluj se aşteaptă să nu întâmpine probleme şi să semneze contractul cu consorţiul condus de Kiat Group, care s-a angajat să reabiliteze toate cele cinci loturi de drum, la preţul de 281 de milioane de lei (peste 65 de milioane de euro). Societăţile concurente se pregătesc însă să conteste licitaţia, spun sursele ZIUA de CLUJ, pe motiv că preţul avansat de Kiat ar fi nejustificat de mic.

Pentru lucrările de reabilitare a celor 420 de kilometri de drumuri judeţene au fost propuse nouă oferte. Comisia de licitaţie a desemnat un singur câştigător pentru toate cele cinci loturi de drum licitate. Este vorba despre consorţiul Kiat Group-Tehnic Asist - Damar Consult, care a propus un preţ total de 281 de milioane de lei (peste 65 de milioane de euro). "Noi am mers pe varianta cea mai simplă şi am adjudecat acest contract consorţiului care a venit cu cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere financiar. Aşteptăm să semnăm contractul imediat după ce expiră perioada de contestaţii, de 10 zile", a afirmat preşedintele CJ, Alin Tişe. Sursele ZIUA de CLUJ spun însă că cel puţin cinci dintre companiile contracandidate intenţionează să conteste rezultatele acestei licitaţii, tocmai pentru faptul că preţul ofertat de Kiat Group ar fi extrem de mic, având în vedere complexitatea lucrărilor prevăzute în caietul de sarcini. Aceste societăţi mai au posibilitatea să depună contestaţie cel târziu în 8 august.

"Indiferent că depun astăzi, mâine sau în 8 august, contestaţiile vor avea acelaşi efect. Şi anume blocarea procedurii de semnare a contractului pentru aceste lucrări. Să sperăm că nu va fi cazul. Deocamdată, nu am primit nici o contestaţie", a precizat directorul Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP), Mircea Avram. "În opinia mea, firmele care au participat la această licitaţie chiar nu au de ce să blocheze această procedură. Oricum, eu le atrag atenţia că riscăm să nu mai atribuim contractul anul acesta în cazul în care vom fi blocaţi la CNSC. În cazul acesta, noi avem posibilitatea să reţinem garanţiile de participare depuse de aceste firme, iar dacă va fi cazul, vom merge şi în instanţă pentru a cere despăgubiri", a comentat Tişe.

Societăţile înscrise în această licitaţie sunt:

Asocierea SC Diferit SRL, SC Construct Perom SRL, SC Samus Construcţii SA (Tronson I: 94.144.117 lei, Tronson II: 50.242.461 lei, Tronson III: 66.261.786 lei, Tronson IV: 61.941.624 lei, Tronson V: 61.801.444 lei); Asocierea SC Tehnologica Radion SRL şi SC Procons XXI SRL(Tronson I: 101.327.595 lei, Tronson III: 70.098.667 lei, Tronson IV: 70.816.878 lei);

Asocierea SC Panpetrol COM SRL, SC Middane Invest Group SRL, SC I&C Transilvania Construcţii SRL, SC Coratim Construct SRL, SC Transferoviar Grup SA, SC Specialist Consulting SRL (Tronson I: 91.713.067 lei, Tronson II: 47.992.410 lei, Tronson III: 63.193.407 lei, Tronson IV: 65.573.626 lei, Tronson V: 59.028.450 lei);
SC Primarom SRL (Tronson IV: 59.224.745 lei);
Asocierea SC Electrogrup SA, SC Rodesi Construct SRL, SC Reif Infra SRL (Tronson I: 93.162.721 lei, Tronson II: 47.512.477 lei, Tronson IV: 61.464.710 lei);
Asocierea SC Drumuri Bihor SA, SC Selina SRL, SC Sodi Construcţii SRL, SC DP Consult SA (Tronson I: 101.459.431 lei,Tronson II: 49.164.107 lei, Tronson III: 68.056.346 lei, Tronson IV: 58.810.928 lei, Tronson V: incomplet);
Asocierea SC Kiat Group SRL, SC Tehnic Asist SRL, SC Damar Consult SRL (Tronson I: 72.794.911 lei, Tronson II: 41.408.135 lei, Tronson III: 54.247.292 lei, Tronson IV: 60.365.034 lei, Tronson V: 52.933.712 lei);
Asocierea MBS Group SRL, SC Compania de Construcţii Carpaţi SRL, SC Expert Proiect 2000 SRL (Tronsonul II: 52.524.594 lei, Tronsonul IV: 62.447.090 lei)

Ofertele au fost prezentate fără taxa pe valoarea adăugată, cu un termen de realizare de 48 de luni pentru fiecare tronson.

 

 

Comenteaza