Cu cine a luptat Clujul pentru a câştiga interesul germanilor

Cu cine a luptat Clujul pentru a câştiga interesul germanilor
Compania Bosch a avut de optat între alte patru locaţii, înainte de a alege varianta Cluj - România, a explicat liderul Consiliului Judeţean (CJ), Alin Tişe.

Decizia finală a reprezentanţilor Bosch s-a bazat pe mai multe avantaje ale Clujului, precum infrastructura (Autostrada Transilvania, Aeroportul Cluj, care va putea permite în curând transportul cargo, centurile ocolitoare), facilităţile din parcul industrial Tetarom, universităţile care pot oferi forţă de muncă şi specialişti în toate domeniile, şi nu numai. Bosch este unul dintre cei mai mari producători de componente auto, cu afaceri globale de peste 47,3 miliarde de euro şi peste 283.000 de angajaţi.

S-au purtat negocieri mai bine de un an de zile, înainte ca germanii de la Bosch să aleagă să investească în parcul industrial din Jucu. "Noi am creat aceste parcuri industriale tocmai pentru a facilita astfel de investiţii în judeţ. Pentru că aici nu se pune problema să câştigăm nişte bani din valorificarea terenurilor, ci de a aduce investitori care să plătească impozite către stat, să ofere locuri de muncă, practic, să contribuie la economia ţării. Tocmai de aceea, pentru a atrage o companie puternică precum Bosch la Cluj, a meritat să depunem tot efortul", a comentat preşedintele CJ, Alin Tişe.

Înainte de a alege Clujul ca locaţie pentru o nouă investiţie, Bosch a avut în vedere şi alte zone. "În România s-a analizat şi zona Iaşi - Bacău. De asemenea, s-au vehiculat alte oraşe din Bulgaria, Serbia şi Moldova", a spus Tişe. În alegerea Clujului s-au avut în vedere mai multe elemente. "Universităţile, care pot oferi specialişti în toate domeniile, au constituit un avantaj important. A contat, de asemenea, faptul că suntem aproape de graniţă şi că infrastructura permite anumite facilităţi în export. Să nu uităm că noi construim o nouă pistă de aterizare-decolare, care de la anul va deveni funcţională şi care în curând va putea asigura şi transportul de tip cargo. Autostrada Transilvania şi centurile ocolitoare sunt, de asemenea, un atu", a spus Tişe. După semnarea contractului pentru demararea acestei investiţii cu Ministerul Finanţelor Publice, CJ va aproba documentaţia urbanistică, astfel încât Bosch să obţină autorizaţia de construire şi să poată începe lucrările la hala de producţie.

Compania a fost înfiinţată în Stuttgart, Germania, în 1886, pe atunci un simplu atelier de mecanică fină şi inginerie electrică. Compania s-a dezvoltat treptat, iar astăzi deţine peste 300 de filiale şi companii regionale peste tot în lume. Numărul total de angajaţi ai companiei se ridică astăzi la 283.500, iar domeniul de activitate vizează producţia de componente auto, servicii şi tehnologie industrială, construcţii. În prezent, a devenit unul dintre producătorii de sisteme de injecţie pentru motoarele diesel. În România, grupul Bosch este prezent din 1994 cu cinci societăţi: fabrica Bosch-Rexroth România, de la Blaj, care produce scule electrice ; Robert Bosch, care distribuie componente şi piese auto, echipamente termotehnice şi scule electrice ; Bosch-Rexroth, care produce componente pentru industria de maşini; BSH Electrocasnice, care importă şi distribuie produse electrocasnice marca Bosch şi Siemens ; Centrul de Servicii de Externalizare Bosch din Timişoara.

 

 

Comenteaza