Cum au minţit cu neruşinare toţi responsabilii centurii “de diamant”

Cum au minţit cu neruşinare toţi responsabilii centurii “de diamant”
ZIUA de CLUJ a publicat zeci de materiale din 2006 până în prezent, în care liderii din administraţia centrală şi locală s-au bătut cu pumnul în piept că vor inaugura Centura Cluj Est în 2008, în 2009 sau în 2010. În 2011 se anunţă o nouă tăiere de panglică la finele lunii septembrie, însă lucrările vor continua pe o porţiune de doi kilometri şi luni de zile după inaugurarea oficială.

Doi foşti miniştri ai Transporturilor, actualul premier, fostul sau actualul şef al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, chiar prefectul de Cluj ne-au minţit în ultimii patru ani că centura de 23,7 km a Clujului, Vâlcele-Apahida, va fi terminată, dar şi asupra costurilor proiectului. Estimată iniţial la 92 de milioane de euro, licitată la 68 de milioane de euro, centura a ajuns la 156 de milioane de euro până astăzi şi e foarte probabil ca preţul să crească în continuare, cel puţin dacă ne luăm după declaraţia ministrului Berceanu din august 2010. Din cei 156 de milioane de euro, 120 de milioane de euro au fost deja decontaţi constructorilor, consultanţilor şi proiectanţilor. Oficialii de la Bucureşti au vizitat de nenumărate ori şantierul şi au declarat că centura va fi gata în 2009, în 2010 sau în 2011. Ultimul termen avansat pentru deschiderea circulaţie este 30 septembrie, însă lucrările la varinta ocolitoare vor continua cel puţin până în noiembrie-decembrie 2011.

Lucrările la Centura Cluj Est, cunoscută sub denumirea Vâlcele-Apahida şi denumită generic de presă "Centura de diamant", au demarat în octombrie 2006. Pe site-ul oficial al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) centura apare în 2011 la secţiunea variante ocolitoare în execuţie. Reprezentanţii CNDNR nu s-au mai sinchisit însă să actualizeze datele legate de acest proiect. Varianta ocolitoare la Cluj, care însumează 23,7 km şi are două benzi de circulaţie, a fost licitată în 2006 pe trei tronsoane: I (8,59 km), II (9,35 km) şi III (5,67km). Potrivit datelor oficiale, tronsonul III trebuia terminat în 30 iunie 2008, iar tronsoanele II şi III, în 30 iunie 2010. Despre stadiul actual al lucrărilor la centură, CNADNR informează în prezent că tronsonul I este la 74%, tronsonul II, la 91% şi tronsonul III, la 83%. Costurile estimate pentru lucrările la cele trei tronsoane afişate pe site sunt de 92 de milioane de euro. Licitaţia s-a adjudecat însă la peste 60 de milioane de euro.

La vizitele oficiale ale miniştrilor Transporturilor sau ale actualui premier Emil Boc pe şantierul centurii s-au avansat sume contradictorii şi termene de finalizare care, în realitate, n-au fost respectate. CNDNR nu a mai actualizat datele de pe site-ul oficial, în condiţiile în care în 2009 s-a emis o hotărâre de guvern prin care s-au aprobat indicatori de 658 de milioane de lei (156 de milioane de euro) pentru centură, din care construcţiile şi montajul au fost estimate la 596 de milioane de lei (138 de milioane de euro). Mai mult, potrivit structurii din teritoriu a companiei mamă, s-au decontat deja contructorilor, consultanţilor şi proiectanţilor aproximativ 120 de milioane de euro.

Pe Centura Cluj - Est lucrează la tronsonul I consorţiul Pizzarotti-Tirrena Scavi, Vegyepszer şi Diferit la partea de consolidări (a câştigat în 2010 o licitaţie pentru consolidări pe tronson, după apariţia unui front de alunecări de teren, la valoarea de peste 17 milioane de euro). Tronsonul II este asfaltat, cu excepţia porţiunii care s-a surpat (în 2010) şi care trebuie executată pe asigurare, tot de consorţiul Pizzarotti-Tirrena Scavi. Tronsonul III al acesteia, întins pe teritoriul comunei Apahida, este circulabil şi a fost executat de compania Vegyepszer. SC DP Consult este proiectant, iar Search Corporation & Primacons Group, consultant.

În prezent, doar tronsonul III (din DN 1C spre Apahida) este circulabil din 2009, fără a se fi făcut însă recepţia. Tronsonul II este afectat de respectiva surpare a terenului şi se poate circula parţial pe acesta, din localitatea Gheorgheni spre Cluj, însă oficial nu este deschis circulaţiei. Pe tronsonul I încă se lucrează, o porţiune de peste 2 kilometri fiind deja asfaltată (pe una sau ambele benzi).

Noul termen avansat pentru finalizarea centurii nu există. Oficialii DRDP au afirmat că se poate ca centura să fie circulabilă din 30 septembrie, însă cu condiţia ca pe 2 kilometri din tronsonul I să se circule pe un traseu alternativ, pe macadam. În august DRDP va mai face o licitaţie pentru consolidări suplimentare pe tronsonul I, cu termen de execuţie 3 luni de la semnarea contractului.

În prezent, proiectanţii au declarat că proiectul are costuri duble faţă de valoarea licitată pentru că aşa au cerut beneficiarii (CNADNR şi DRDP Cluj). Actuala conducere PDL a DRDP Cluj dă vina pe vechea conducere PNL pentru costuri, afirmând că ei au solicitat modificarea proiectului. PNL Cluj îl acuză pe actualul şef PDL, Ion Pantelimon, că se lucrează ca în "Meşterul Manole" la centură, dar pe bani grei de la bugetul de stat.

Actualul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, va veni sâmbătă pe şantierul Centurii Cluj Est, într-o primă vizită oficială. Până acum, premierul Emil Boc a fost pe şantier şi în 2009, şi în 2010 şi în 2011, însoţit de ministrul Transporturilor de atunci, Radu Berceanu, şi a minţit că centura va fi gata.

ZIUA de CLUJ vă prezintă celelalte baliverne din ultimii patru ani ale liderilor din administaţia locală şi centrală legate de Centura Cluj Est.

ZIUA de CLUJ,
23 iulie 2007

Noi termene pentru constructorii centurii

DRDP Cluj a renegociat termenele de predare a lucrărilor la centura de ocolire Vâlcele-Apahida. La vizita ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, s-a dovedit că societăţile contractate pentru lucrări, Pizzarotti şi Tirrena Scavi, au înregistrat unele întârzieri.Pentru tronsonul I şi II lucrările la aliniamente ar fi trebuit să fie încheiate în proporţie de aproximativ 30%, iar constructorii au reuşit să termine puţin peste 11%. Şeful DRDP, Gelu Cecan (PNL), a precizat că reprezentanţii societăţilor s-au angajat ca până la finele anului să recupereze din întârzieri în proporţie de 80%, iar în primul semestru al anului viitor, restul de 20%.

ZIUA de CLUJ,
09 septembrie 2007

Vegyepszer Group intră pe centura Vâlcele-Apahida

Centura costa 50 de milioane de euro.
Proiectul a fost modificat pe tronsonul II, fiind armonizat cu cel al Aeroportului Cluj-Napoca şi al autostrăzii urbane propuse prin sudul municipiului Cluj-Napoca pentru care IPTANA a realizat un studiu de fezabilitate.
Vegyepszer Group urma să înceapă lucrul pe tronsonul III.

ZIUA de CLUJ,
12 octombrie 2008

Centură de 14 milioane de euro pe an

Lucrările din 2008 la varianta ocolitoare Vâlcele-Apahida au costat circa 50.000.000 de lei. Proiectul este finalizat în proporţie de 40%.
Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, a declarat că în prezent nu mai sunt probleme şi că lucrările avansează.
În urmă cu câteva luni, când ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat şantierul acestei centuri, reprezentanţii Pizzaroti au anunţat că lucrările sunt îngreunate şi din pricina solulului instabil, dar şi pentru că Agenţia de Mediu nu emisese încă avizul pentru tăierea unei suprafeţe de pădure aflată pe traseu.

ZIUA de CLUJ,
24 aprilie 2009

Centura Vâlcele-Apahida "înghite" cel puţin 64 de milioane de euro

Banii pentru lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca au fost deja aprobaţi, spune primarul Sorin Apostu, iar lucrările s-ar putea încheia în decembrie.
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, urmează să îşi dea acordul pentru traseul centurii Vâlcele-Apahida, aflată în execuţie încă din 2006. Proiectul, cu o valoare estimată iniţial la 64 de milioane de euro, are nevoie de acest acord deoarece pe parcursul lucrărilor a apărut necesitatea defrişării câtorva hectare de pădure. Conform fostului ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, costurile finale ar putea depăşi 73 de milioane de euro.
Fondurile au venit cu întârziere pentru exproprieri, iar Ministerul Transporturilor şi CNADNR au reuşit cu greu să obţină avizele necesare pentru defrişarea pădurii.
Autorităţile clujene au solicitat modificarea traseului pentru unul dintre tronsoanele centurii, având în vedere că acesta urma să "incomodeze" proiectul noii piste de aterizare-decolare de pe Aeroportul Cluj-Napoca.
Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, care în urmă cu câteva săptămâni informa pentru ZIUA de CLUJ că traseul centurii ocolitoare Vâlcele-Apahida va fi modificat pe aproximativ un kilometru, pentru a permite şi amenajarea noii piste a aeroportului, a precizat că nu există nici o problemă la nivelul Ministerului Mediului. "Nu ştiu să fie vreo problemă la Mediu, pentru că se respectă acelaşi traseu şi este sarcina CNADNR să finalizeze acest proiect", a afirmat Tişe.
Imediat după ce a fost reinstalat la şefia DRDP, la începutul lui 2009, Pantelimon explica faptul că s-au perfectat modificări legate de traseul centurii Vâlcele-Apahida, de la Dezmir (zona pasajului peste DN 1C).
La ultima vizită, în 2008, fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, declara că "s-a acceptat acest termen de execuţie la preţul iniţial negociat. Probabil, vor mai fi nişte creşteri, însă nu mai mari de 12-14% faţă de valoarea estimată pentru centura de ocolire a Clujului, 64 de milioane de euro". În aceste condiţii, cei peste 24 km de drum ocolitor ar putea costa 73 de milioane de euro.

ZIUA de CLUJ,
15 mai 2009

Vâlcele-Apahida: o singură centură, multe promisiuni

Oficialii veniţi de la Bucureşti au promis că se vor întoarce în toamnă la Cluj-Napoca pentru a inaugura centura de est, care leagă comunele Vâlcele şi Apahida. Premierul Emil Boc, însoţit de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a bifat ieri, de "Ziua inaugurărilor", şi un şantier unde nu a putut tăia nici o panglică. Este vorba despre centura de ocolire Vâlcele-Apahida, proiect la care se lucrează încă din 2006. Oficialii s-au informat asupra stadiului lucrărilor şi au urcat pe pasajul peste drumul naţional DN 1C de la Dezmir.
"Am promisiuni că până în 15 noiembrie lucrările se vor încheia şi această centură va putea fi circulată", a spus Berceanu.
Ministrul Transporturilor a glumit şi le-a indicat constructorilor de la centură, Pizzaroti - Tirrena Scavi, că - având în vedere contractele pe care le-au mai câştigat în ţară - ar trebui să mai lucreze încă cinci ani pe gratis pentru minister şi CNADNR.
Premierul Emil Boc s-a arătat mai "îngăduitor", apreciind că de abia din 1 ianuarie 2010 clujenii se vor putea folosi de această variantă ocolitoare. "Sper că nu mai sunt alte probleme acum. Fondurile pentru exproprieri s-au alocat, cu siguranţă, la 1 ianuarie drumul va putea fi utilizat", a spus premierul.

ZIUA de CLUJ,
02 iunie 2009

Boc: Centura de Est va fi gata în 2009

Premierul Emil Boc a afirmat, marţi, că în acest an vor fi terminate proiecte de infrastructură precum Pasajul Băneasa, Centura de Est a Clujului şi 42 de km din Autostrada Transilvania.
"Anul acesta, în contextul alocării a 20% din banii bugetului pentru infrastructură, vom finaliza Pasajul Băneasa de la Bucureşti, Centura de Est a Clujului, 42 de km din Autostrada Transilvania, 30 de km la stadiul de asfalt din Autostrada Bucureşti-Ploieşti", a spus Boc.

ZIUA de CLUJ,
05 iulie 2009

De Crăciun, Boc se vede circulând cu renii Moşului pe centură

Prim-ministrul a avansat ieri o nouă sumă pentru proiectul Vâlcele-Apahida, cu tot cu tronsonul integrat - Bd. Muncii - Apahida. Investiţia ajunge la 150 de milioane de euro. Premierul a cerut constructorului, chiar dacă până la finele anului Centura Vâlcele-Apahida nu va fi terminată la standarde, ca de Crăciun să se dea drumul circulaţiei.
Premierul Emil Boc, însoţit de primarul Sorin Apostu şi de prefectul Florin Stamatian, a discutat ieri, pe şantierul de la Vâlcele, cu şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, Ion Pantelimon, despre problemele legate de Centura Vâlcele-Apahida.
"Solul este o argilă prăfoasă, improprie realizării unor lucrări de infrastructură. Ca să executăm aceste lucrări, costurile vor fi mult mai mari. Am terminat defrişarea celor 7,2 hectare de pădure", a explicat Pantelimon premierului.
"Obiectivul pe care vi-l impun este să se poată circula pe Centura de ocolire Vâlcele-Aphida de Crăciun, chiar dacă aceasta nu este finalizată în totalitate. Cu o mobilizare bună, cred că vom putea circula pe centură pe asfalt", a subliniat Boc.
Premierul a precizat că va mai vizita şantierul în septembrie, iar când va veni din nou la Cluj, de Crăciun, doreşte să circule pe centură. "Voi veni să circulăm pe centură, cu renii lui Moş Crăciun, pe asfalt, chiar dacă lucrarea nu va fi terminată integral. Vara aceasta, infrastructura nu are concediu", a completat Boc.
În legătură cu costurile proiectului, premierul a avansat o nouă cifră pentru investiţia în Centura Vâlcele-Apahida cu tronsonul înglobat Bd. Muncii -Apahida (din care mai trebuie terminaţi mai bine de patru kilometri - n. red.): 150 de milioane de euro. De lucrare se va ocupa tot consorţiul Pizzarotti - Tirrena Scavi, după cum a explicat directorul DRDP, Ion Pantelimon.

ZIUA de CLUJ,
14 august 2009

Centura Vâlcele - Apahida, circulabilă din acest an, dar "nu integral"

În acest an se va putea circula pe Centura ocolitoare Vâlcele -Apahida, chiar dacă nu pe toată distanţa, anunţă reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, dar şi premierul Emil Boc (aflat în vizită pe şantierul centurii). Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj (DRDP), Ioan Pantelimon, a precizat ieri că în prezent se lucrează pe toată lungimea celor 24 de kilometri şi că plăţile pentru contractori sunt la zi.
Pantelimon i-a făcut o scurtă expunere premierului Emil Boc despre stadiul lucrărilor şi a menţionat că anul acesta se va putea circula pe centură, chiar dacă nu integral, afirmaţie reluată şi de către Emil Boc în faţa ziariştilor. Nici Boc, nici Pantelimon nu au detaliat însă ce porţiuni vor putea fi circulate şi pe unde se va face accesul.
"Au fost plătite 260 milioane de lei până la această dată, de când au început lucrările, în 2006", a declarat Pantelimon, care a subliniat că 180 de milioane de lei au fost alocate în acest an.
Valoarea lucrărilor a fost estimată iniţial la 64 milioane de euro, însă alocările au ajuns deja la circa 65,6 milioane de euro (260 milioane de lei) în condiţiile în care lucrările nu sunt încă finalizate.

ZIUA de CLUJ,
02 octombrie 2009

Centura Vâlcele-Apahida va fi circulabilă pentru renii lui Moş Crăciun

Centura Vâlcele-Apahida nu va fi terminată anul acesta, însă până de Crăciun se va putea circula pe aceasta, a anunţat, ieri, premierul Emil Boc.
Prim-ministrul Emil Boc, însoţit de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a mers ieri, de la şantierul Autostrăzii Transilvania şi la cel al Centurii Vâlcele- Apahida la Dezmir, pe viaductul peste Drumul Naţional 1. Acesta nu a menţionat care este termenul impus constructorilor de la Pizzarotti pentru finalizarea efectivă a lucrării.

ZIUA de CLUJ,
26 octombrie 2009

Finalizarea Centurii Vâlcele-Apahida depinde de vreme

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj a informat că pe un sector aferent tronsonului III al Centurii Vâlcele-Apahida s-a turnat asfalt.
Finalizarea tronsoanelor II şi III ale centurii nu va întâmpina probleme, însă pe tronsonul I, dinspre localitatea Vâlcele, lucrările depind de vreme. Anul acesta, centura a înghiţit 300 de milioane de lei.

ZIUA de CLUJ,
04 decembrie 2009

Centura se deschide, dar nu se inaugurează

Şoferii vor putea testa, începând de astăzi, o porţiune din Centura de ocolire Cluj Est, cea care evită centrul comunei Apahida, anunţă oficialii DRDP.
Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, afirmă că de la finele acestei săptămâni se va putea circula pe tronsonul III al Centurii Vâlcele - Apahida. DRDP a fost notificată de către constructori că nu există riscuri şi că se poate circula pe porţiunea de 5,6 kilometri menită să degreveze traficul de pe DN1C, din centrul comunei Apahida.
Tronsonul rămâne la constructor. Contractul pentru Vâlcele - Apahida are ca termen de finalizare luna iulie.
"Tronsonul II este, de asemenea, gata. Dacă reuşim amenajarea pe tronsonul I, unde s-au produs alunecările de teren pe aproximativ doi km, atunci şoferii pot folosi centura înainte de Crăciun", a atras atenţia Pantelimon.

ZIUA de CLUJ,
17 decembrie 2009

Centura Clujului se deschide joi sau vineri

Cel de-al doilea tronson al Centurii Vâlcele - Apahida, din zona satului Gheorgheni spre Dezmir, ar putea fi deschis circulaţiei astăzi de reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj.
"Din informaţiile mele, constructorii mai aveau de efectuat unele lucrări. Mâine (astăzi - n. red.), cel târziu vineri, se va putea circula pe Centura Vâlcele-Apahida, pe tronsoanele II-III. Acum a venit zăpada. Ne grăbim să preluăm porţiunea ca să ne ocupăm de lucrările de deszăpezire. Astăzi (ieri - n. red.), poliţia a inspectat traseul", a declarat Ion Pantelimon, directorul DRDP Cluj.

ZIUA de CLUJ,
11 mai 2010

Berceanu: "Din iulie-august se va putea circula pe centură"

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a aflat ieri, la Cluj-Napoca, unde s-a întâlnit cu şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), Ion Pantelimon, precum şi cu reprezentanţii societăţii Pizzarotti, constructorul centurii Vâlcele - Apahida.
Berceanu a apreciat că această centură va fi dată în folosinţă cel târziu în toamnă, chiar dacă lucrările nu vor fi terminate în totalitate.
"Am făcut o vizită de lucru la Cluj, am vrut să vedem la faţa locului ce soluţii putem găsi pentru ca această centură să fie deschisă în cel mai scurt timp. Am decis că, deşi mai sunt lucrări de efectuat şi bani de plătit, constructorul va putea deschide acest drum din iulie-august. Vrem să poată fi circulabilă pentru ca traficul greu să fie scos complet din oraş", a spus Berceanu.

ZIUA de CLUJ,
04 august 2010

Centura de 90 de milioane de euro se deschide în noiembrie

Valoarea lucrărilor la Centura Vâlcele-Apahida a crescut cu maximum 50% faţă de valoarea iniţială a proiectului licitat în 2006. La patru ani de la debutul lucrărilor, obiectivul va fi încheiat. Cei 23,7 kilometri de drum ocolitor de la Vâlcele la Apahida vor fi terminaţi la finele lunii octombrie. Potrivit Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), vremea este cea care a strămutat termenul de finalizare şi de aceasta depinde încheierea lucrărilor, pentru care DRDP are nevoie de 200 de milioane de lei.
Şeful DRDP Cluj, Ion Pantelimon, declarat că în 2010 a fost alocat un buget de 90 de milioane de lei pentru lucrările la centură. "Avem de achitat o datorie de 32 de milioane de lei pentru lucrările care s-au executat anul acesta. Mai avem nevoie pentru finalizarea proiectului de 200 de milioane de lei", a menţionat oficialul DRDP Cluj. Pantelimon a explicat că termenul pentru finalizarea centurii este sfârşitul lunii octombrie 2010.
DRDP Cluj a semnat anul acesta şi un contract cu asocierea dintre Vegyepszer şi Diferit pentru lucrările de consolidare a celor 2,6 kilometri care s-au surpat pe tronsonul I al Centurii Vâlcele - Apahida, la kilometrul 4. Valoarea contractului depăşeşte 73,7 milioane de lei (circa 17,5 milioane de euro). Termenul-limită de execuţie a fost 30 iunie. Din cauza vremii, acesta nu a putut fi respectat.

ZIUA de CLUJ
19 august 2010

Un kilometru de centură la Cluj: 10 milioane de euro

Varianta ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, Vâlcele-Apahida, va fi circulabilă din 2010, chiar dacă lucrările nu vor fi încheiate, au fost notificaţi pe şantier oficialii guvernului. Kilometrul de centură va costa mai mult decât cel de autostradă.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, a spus la Cluj că un kilometru de centură se dovedeşte la Cluj mai scump decât cel de autostradă. Având în vedere costurile avansate, tronsonul III costă 17,1 milioane de euro, tronsonul II, 30 de milioane, iar tronsonul I, 86 de milioane.
Centura de 23 km ajunge la costuri de 133 de milioane de euro, aici intrând exproprierile, proiectarea şi consolidările. "Este foarte scump, preţ de autostradă. Dealurile de aici pleacă din cauza faliilor şi a fost nevoie de intervenţii suplimentare. Orice drum nou se testează la trafic", a spus Berceanu.

ZIUA de CLUJ,
13 septembrie 2010

Constructori "repetenţi" pe Centura Vâlcele - Apahida

Diferit, în asociere cu o societate maghiară, va depăşi cu aproape un an termenul de consolidare a 2,6 km de drum de pe traseul centurii. Lucrarea trebuia finalizată în 30 iunie, dar va fi gata abia în vara lui 2011.

ZIUA de CLUJ,
13 aprilie 2011

Centura Vâlcele-Apahida, gata în toamnă

Centura de ocolire Vâlcele - Apahida va fi terminată în septembrie.
Acesta este termenul înaintat astăzi de prefectul Florin Stamatian, care spune că perioada a fost fixată săptămâna trecută, "în urma unei analize".
"Sunt lucrări de consolidare a centurii în zonele unde au fost alunecări de teren. Acestea vor fi rezolvate până în septembrie", a declarat Stamatian, pentru ziuadecj.ro.

ZIUA de CLUJ,
20 iunie 2011

De ce avem o centură de "diamant" la Cluj

Oficialii de la Transporturi au vorbit, în premieră, la ZIUA de CLUJ. Centura Cluj Est ar putea fi circulabilă în 30 septembrie. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj a decontat până în 7 iunie către constructorii Centurii Vâlcele-Apahida suma de peste 478 de milioane de lei pentru lucrările executate. Centura Cluj Est a ajuns la valoarea de peste 658 de milioane de lei, aprobată prin Hotărârea de guvern 733 din 2009, pentru că în 2007-2008 s-au modificat proiectul şi soluţiile tehnice şi, în plus, contractul s-a actualizat cu indicele statistic, explică directorul DRDP, Ion Pantelimon.
lPotrivit oficialilor DRDP Cluj, indicatorii tehnico-economici pentru Centura Cluj Est, Vâlcele-Apahida, aprobaţi în 2006 indicau o valoare de peste 371 de milioane de lei. Valoarea centurii, spun aceştia, a crescut cu 150%, după ce proiectul tehnic a fost modificat în perioada 2007-2008 şi contractul a fost actualizat cu indicele statistic, potrivit legi.

 

Comenteaza