Cum ne învaţă elveţienii să facem turism

Cum ne învaţă elveţienii să facem turism
Un studiu realizat de o universitate elveţiană care arată modul în care se poate dezvolta oraşul Cluj-Napoca pe plan turistic a fost prezentat astăzi la Primărie.

Studiul arată că oraşul se poate dezvolta pe un număr de patru circuite turistice: primul prezintă oraşul ca punct de tranzit, al doilea - ca punct de referinţă, al treilea - ca punct de pornire şi de sosire pentru turişti iar ultimul - ca punct central al vacanţelor pentru turişti.
Primul dintre circuite, care e şi cel actual, nu stimulează industria hotelieră să se îmbunătăţească. „Turiştii vin în Cluj şi imediat pleacă spre destinaţia lor", spun reprezentanţii universităţii elveţiene care au realizat studiul. Aceştia precizează, totodată, că oraşul - şi de altfel şi România - nu sunt foarte cunoscute în afara ţării. "Turiştii cunosc România mai mult datorită stereotipurilor sale", spun aceştia. Recomandările finale ale studiului sunt de a dezvolta o strategie de marketing, de a adopta un sistem de management al calităţii şi de creştere a numărului de parteneriate dintre tour-operatori.

Studiul a fost derulat anul trecut, timp de două luni, în septembrie şi octombrie.

„Pentru studenţii unei şcoli mici dintr-o ţară mică orice oportunitate de a lucra în afara ţării merită exploatată". De menţionat, regiunea unde funcţionează universitatea care a realizat studiul despre turismul din Cluj-Napoca, Ticino, numără în total 350.000 de locuitori. „Toată regiunea noastră e de dimensiunile oraşului, ca populaţie. E foarte mică", spun reprezentanţii universităţii. Studiul a fost realizat în colaborare cu Şcoala Superioară Hotelieră şi de Turism din Bellinzona (Elveţia).

Comenteaza