Cum pierde călătorul din neînţelegerea dintre autorităţi şi o firmă de transport de persoane

Cum pierde călătorul din neînţelegerea dintre autorităţi şi o firmă de transport de persoane
Călătorul pe autobuzele care fac transport de persoane are şi el unele pretenţii. Autorităţile se fac că le iau în considerare.

În luna martie, un control al Protecţiei Consumatorilor deschidea „cutia Pandorei" pe cursele Gilău - Cluj din programul judeţean de transport. Cursele sunt operate de Tours Claus, societate care face parte din mult mai cunoscutul grup Alis.

Călătorii s-au plâns inspectorilor de la Protecţia Consumatorului că maşinile sunt frecvent supraaglomerate, că nu circulă toate cursele prevăzute în program, mai ales în weekend, şi că autobuzele nu merg până în capătul satului, iar unii localnici trebuie să vină doi kilometri pe jos până la staţie. În legătură cu această ultimă nemulţumire, patronul Tours Claus, Liviu Jişa, a declarat că este dispus să ia măsuri.

„Noi vrem să venim în sprijinul călătorilor, dar avem nevoie de ajutor ca să mergem până în capătul satului. Primăria Gilău şi poliţia ar trebui să ia măsuri pentru stoparea fenomenului de piraterie. Noi acum plecăm din centrul localităţii ca să nu rămânem fără clienţii de acolo, cei mai numeroşi. Dacă nu vor mai fi piraţi, noi bucuroşi vom programa cursele din capătului satului", a spus Jişa, pentru ZIUA de CLUJ.

Am stat de vorbă cu viceprimarul din Gilău, Okos Carol. Acesta a afirmat că a cerut în nenumărate rânduri Autorităţii Judeţene de Transport (AJT) din cadrul Consiliului Judeţean să treacă în caietul de sarcini al licitaţiei pentru traseele din Cluj obligativitatea ca autobuzele să aibă staţia terminală în capătul comunei.

„Nu are nicio legătură pirateria cu obligaţiile firmei de a face acest transport. Cei de la Alis sunt obligaţi să facă traseele indiferent dacă există piraţi sau nu. Am avut o corespondenţă foarte vie cu Consiliul Judeţean şi am cerut în mod imperativ, prin mai multe adrese, ca în noua licitaţie să fie cuprinsă în caietul de sarcini obligativitatea ca autobuzele să se deplaseze până la staţia terminală din Gilău.

Am asigurat loc de întoarcere, avem o convenţie cu staţia de carburanţi din capătul satului, am vorbit cu Poliţia Română să fie linie întreruptă pe şosea, ca maşinile să poată întoarce în condiţii de legalitate, şi tot asta este. Mă întreb şi eu unde este vina. Dacă cererile noastre au fost cuprinse în caietul de sarcini, atunci firma de transport este de vină, dacă nu au fost cuprinse, înseamnă că de vină este Consiliul Judeţean", a spus Okos.

Okos a afirmat şi că membrii Consiliului Local Gilău au decis să nu sancţioneze pirateria pentru a oferi locuitorilor comunei un "serviciu alternativ". „Chiar eu am promovat un proiect de hotărâre prin care să nu mai permitem piraţilor să mai opereze în Gilău. Răspunsul colegilor mei consilieri a fost că nu putem să le interzicem acestor oameni să facă piraterie pentru că maşinile Alis nu asigură confortul necesar oamenilor, nu au o regularitate, să zicem din jumătate în jumătate de oră, iar oamenii care vor să ajungă undeva la o anumită oră trebuie să apeleze la serviciile acestor ziceţi-le dumneavoastră cum vreţi. Oferim gilăuanului un serviciu alternativ. Aceşti oameni nu au fost niciodată controlaţi de organele statului", a afirmat viceprimarul. Okos a promis că va merge săptămâna viitoare la AJT, pentru a avea o discuţie lămuritoare pe acest subiect.

Camera Deputaţilor a adoptat luna aceasta cu 298 de voturi "pentru", 2 voturi "contra" şi 16 "abţineri" un proiect de lege pentru modificarea şi completarea legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere. Prin acest act normativ se urmăreşte crearea cadrului legal care să asigure posibilitatea sancţionării persoanelor fizice sau juridice - într-un cuvânt "piraţilor" - care efectuează activităţi neautorizate de transport rutier de persoane prin utilizarea autoturismelor. Legea nu a fost încă promulgată de preşedintele Klaus Iohannis.

Contactaţi de ZIUA de CLUJ, reprezentanţii AJT nu au putut da un răspuns privind sesizările venite de la Gilău. Au promis că vor reveni cu un punct de vedere. Până se vor rezolva problemele, călătorii din capătul Gilăului vin şi se întorc zilnic doi kilometri pe jos până la (şi de la) autobuzul de Cluj.

 

 

Comenteaza