Cumpărăm autobuze și ”de lăudat”, și pe la spate. Achiziție de la firma unui afacerist dubios

Cumpărăm autobuze și ”de lăudat”, și pe la spate. Achiziție de la firma unui afacerist dubios
Așa arată minibusele de 10 metri comandate de CTP

Clujul nu cumpără doar autobuze noi și mov, ci și vehicule second hand. 

Primarul Clujului, Emil Boc, se mândrește foarte mult cu direcția tot mai ecologică pe care a apucat-o transportul local. Se cumpără autobuze electrice și diesel, dar cu normă de poluare euro VI, troleibuze și tramvaie. ZIUA de CLUJ a publicat în 20 august o ”hartă” a vehiculelor moderne care au fost achiziționate deja sau care urmează. Totalul este impresionat: 221 de autobuze și troleibuze, 26 de tramvaie - acest parc impresionant ar urma să transporte călători prin Cluj până în 2020. Dintre acestea, putem pipăi în prezent 4 tramvaie, 40 de autobuze articulate, 10 nearticulate, 11 autobuze electrice și 20 de troleibuze. Din 2025, Clujul ar putea avea numai vehicule de transport prietenoase cu mediul, cel puțin așa a anunțat Boc.

Asta e pe față. Pe la spate, cu trei luni înainte ca în oraș să sosească 60 de vehicule scurte diesel euro VI de la Mercedes și încă 10 autobuze electrice, Compania de Transport Public (CTP) cumpără din nou autobuze second hand. O licitație de achiziție prin procedură simplificată arată că CTP va plăti 257.232 de lei, peste 50.000 de euro, pentru a cumpăra trei autobuze scurte. Două dintre acestea de zece metri, adică minibuse, unul de 13,5 metri. Poate din această cauză vor plăti clujenii bilete mai scumpe de la 1 octombrie. Să ne explice cineva de ce ne trebuie vechituri, vă rugăm! Am încercat să aflăm răspunsul de la conducerea CTP, dar nu ni s-a răspuns. 

Și lucrurile nu se termină aici. Interesant este și furnizorul. Licitația a fost câștigată de Omnibuscenter SRL, din Sibiu, firma unui om de afaceri despre care presa a scris suficient. Braune Stephan Max Johannes este un om de afaceri german, stabilit în România imediat după Revoluție. Despre el se arată că a fost vicepreședinte PDL și apoi PNL Sibiu, respectiv că este în relații foarte apropiate cu Theodor Stolojan și Raluca Turcan. Braune Stephan Max Johannes a sponsorizat partidele din care a făcut parte cu sume importante de bani. Neamțul cu cetățenie română din 2001 a fost partener de afaceri cu un fost vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj, Horațiu Liviu Cătărig. Din PNL, desigur. Societatea Bartimpex SRL a fost între timp radiată de la Registrul Comerțului, potrivit termene.ro.


Clujul are o veche tradiție în ceea ce privește cumpărarea unor autobuze care au circulat în Franța. Vă amintiți de Saviemurile care gemeau până nu demult pe traseele din Grigorescu. Ne ridicăm semne se întrebare despre achiziția de 50.000 de euro, întrucât specialiștii în transporturi spun că vehiculele second-hand din Franța se pot cumpăra pe bani puțini, unele sub 10.000 de euro. Desigur, există și autobuze scumpe. Rămâne să așteptăm vehiculele de la Omnibuscenter SRL, care e un intermediar până la urmă, ca să vedem ce afacere a făcut Clujul.

Comenteaza