Video David Ciceo: Aeroportul a respectat măsurile legale. CJ Cluj: Aeroportul trebuia să informeze autoritățile despre aceste zboruri

David Ciceo: Aeroportul a respectat măsurile legale. CJ Cluj: Aeroportul trebuia să informeze autoritățile despre aceste zboruri

Controverse pe tema aglomerației create la aeroport de zborurile cu muncitori spre Germania Conducerea aeroportului susține că în aerogară s-au respectat toate regulile. Consiliul Județean reclamă că nu a fost informat la timp despre cursele planificate în 9 aprilie.

Directorul David Ciceo a declarat la ZIUA LIVE că în aerogară, acolo unde are competențe, regulile de distanțare socială au fost respectate întocmai, dar că problema apărută în parcare nu era de competența aeroportului și ca atare nu putea fi rezolvată de către cei de la aeroport.

”Ieri de pe aeroport au fost programate 12 zboruri spre Germania, au fost îmbarcați peste 2000 de pasageri. Noi avem capacitate de procesare pentru un astfel de număr de pasageri, de exemplu, în urmă cu an an, la aceeași dată am procesat peste 8.000 de pasageri. Din păcate organizatorii au adus 1.800 de pasageri între orele 7 și 9, deși zborurile erau programate începând cu ora 12 până la ora 21.50 Și au lăsat acești 1800 de pasageri în parcare. Pasagerii nu aveau bilete, erau doar pe niște liste. Erau 3 destinații Baden Baden, Berlin și Dusseldorf. Pasagerii nu știau nici măcar spre care din aceste destinații pleacă, au fost abandonați în parcare. Cred că organizatorii și firmele care i-au recrutat ar trebui să răspundă în fața legii pentru această organizare deficitară. La aceeași oră au ajuns zeci de autocare din foarte multe județe Brăila, Botoșani, Dolj.

Trebuie să menționez și că aeportul nu administrează parcarea, ci e administrată de firma GO TO care are contract cu Consiliul Județean. Firma a anunțat la prima oră conducerea CJ despre această situație, Poliția Transporturi a cunoscut de asemenea situația. Noi am sesizat firma când am văzut că nu se iau măsurile necesare, am transmis un mail conducerii CJ Cluj și un mail pentru informare la toți consilierii județeni, deși nu au atribuții executive.

Aeroportul a acționat corect, noi nu avem nicio vină întreaba asta, ne pare rău și pentru muncitorii care pur și simplu au fost abandonați. În cursul zilei de ieri au adus muncitori care au zbor doar azi la ora 12, oamenii au dormit în aeroport, bineînțeles că și pe timpul nopții am luat măsurile pentru distanțare socială și respectarea reglementărilor”, a explicat David Ciceo.

Directorul a adăugat că a atenționat săptămânile trecute autoritățile că firma nu își respectă contractul și că parcarea nu e dezinfectată și nici reparată. ”Mii de oameni au aterizat în ultimele săptămâni pe aeroport, oameni care au intrat în carantină, în izolare, am avut și 3 cazuri de persoane confirmate cu coronavirus, am solicitat CJ Cluj să dispună măsuri de dezinfecție în parcare, nici măcar nu ne-au băgat în seamă. Ne-am adresat prefectului și am cerut să se discute în CJSU situația și ne-am adresat și Comitetului Național pentru Situații de Urgență pentru că nu s-au luat măsuri în nicio privință”, a adăugat acesta.

De pe aeroportul clujean erau programate astăzi alte 6 zboruri spre Germania la Dusseldorf și Baden Baden.

”Astăzi aveam programate 6 zboruri spre Germania, mâine 7, iar duminică 3, iar pe viitor e posibil să mai apară asemenea zboruri. Ce pot spune este că în prezent s-au luat măsuri și pentru reglementarea situației în parcare, autocarele parchează spre exterior, departe de terminalul de plecări. De asemenea, am solicitat companiilor aeriene să decaleze orele, ca să nu mai avem zbouri foarte apropiate unele de altele, în momentul de fața pasagerii din autocare vor fi aduși treptat pentru prelucrare la terminal”, a concluzionat directorul aeroportului.

Valentin Jucan purtător de cuvânt CJ Cluj: Directorul aeroportului trebuia să anunțe autoritățile despre cele 13 zboruri

În schimb, purtătorul de cuvânt al Consiliului Județean Cluj, Valentin Jucan afirmă că proasta organizare de ieri este datorată faptului că aeroportul nu a anunțat din timp autoritățile competente despre cele 13 zboruri care urmau să plece în 9 aprilie de la Cluj spre Germania.

”Domnul director trebuia nu ieri, ci de când a aflat că în 9 aprilie vor decola 13 aeronave de la Cluj să pună mâna pe telefon să sune prefectul, șeful DSP și să-i anunțe că peste atâtea zile vom avea 13 aeronave care decolează. Să spună: nu știu de unde vin pasagerii, dar cert e că eu, ca director al aeroportului, trebuie să mă asigur că normele de distanțare socială sunt respectate, vă rog ajutați-mă. Dacă acest gest era făcut, nu am fi fost ieri aici. CJ Cluj nu știa ieri despre cele 13 plecări. Domnul director minte, alt cuvânt mai elegant nu este. A trimis o adresă către CJ prin care ne cere să cerem firmei GO TO să facă dezinfecția. CJ nu a fost informat despre aceste plecări, cum e niciodată informat în legătură cu zboruri speciale de pe aeroport. Până ieri la prânz când dinspre presă și cetățeni am primit imagini nimeni nu a știut ce se întâmplă acolo, nici șeful DSP.

Am primit filmări care arată aceeași îmbulzeală din exterior și în interior, chiar în zona terminalului de plecări.

Cine e prima persoană care știa că ieri vor decola 13 avioane? Directorul aeroportului. El trebuia să fie responsabil, să pună interesul sănătății publice mai presus și să anunțe instituțiile abilitate. Nu trăim vremuri normale, 13 curse într-o zi, nu e normal în această perioadă de carantină, trebuiau să fie informate autoritățile. Dacă erau informate, ieri de dimineață Jandarmeria, Poliția și DSP erau la fața locului și chiar dacă în autocare nu s-a respectat distanțarea socială, nu am fi ajuns să agravăm situația, poate acei oameni nu s-ar mai fi dat jos deloc din autocare”, a spus Valentin Jucan la ZIUA LIVE.

Pe de altă parte, acesta a adăugat că dezinfecția în parcare s-a efectuat vinerea trecută.

”Domnul director ne informeză că în aeroport oamenii au intrat controlat, dar că CJ Cluj și firma care administrează parcarea sunt repsonsabile pentru că firma nu a făcut dezinfecția necesară. Să înțeleg de la domnul Ciceo că dacă s-ar fi făcut această dezinfecție, acei 2000 de pasageri era în regulă să stea în parcare umăr la umăr? E o falsă temă, nu discutăm aici de dezinfecție, ci de o crasă liptă de organizare și dispreț față de ordonanțele militare. Dar dacă e să dăm un răspuns, dezinfecția s-a făcut vineri, conform procesului verbal trimis de GO TO, iar luni firma a ceurt planul de zboruri pentru următoarele 14 zile tocmai ca să știe cum să adminstreze parcarea. Până ieri de pe aeroport abia dacă decolau 2 -3 zboruri”, a precizat Jucan.

Comenteaza