De ce nu a fost încă anunțat câștigătorul licitației pentru centura metropolitană

De ce nu a fost încă anunțat câștigătorul licitației pentru centura metropolitană

Primarul Emil Boc a explicat de ce nu a fost încă desemnat câștigătorul pentru cel de-al doilea tronson al centurii metropolitane din Cluj, licitație la care a fost depusă o singură ofertă. 

Administrația locală și Ministerul Transporturilor analizează dacă oferta unică respectă cadrul legal privind valoarea proiectului.  „Ne aflăm într-o procedură de actualizare a indicatorilor tehnico-economici la nivelul anului 2025, pentru a ști dacă oferta se încadrează sau nu în cuantumul legal. Procedura implică Ministerul Transporturilor, CNAIR și, dacă este cazul, o hotărâre de Guvern pentru actualizare, astfel încât licitația să poată fi dusă la bun sfârșit'', a declarat primarul Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

O singură ofertă a fost depusă în cadrul licitației pentru cell de-al doilea tronson al Centurii Metropolitane din Cluj-Napoca. Contractul este în valoare de 4.118.656.211,60 lei, pe o perioadă de 48 de luni, fiind una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură din România, și ca valoare dar mai ales ca și complexitate.  Este a treia procedură, după ce a doua a fost anulată, iar la prima nu s-a prezentat nimeni.

Este vorba de asocierea Dimex 2000 Lider, Hydrostoy din Bulgaria și Integral din Muntenegru plus încă 19 subcontractanți. Termenul inițial pentru desemnarea oficială a câștigătorului era luna ianuarie 2025. 

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane au debutat vineri, 24 mai 2024, și trebuie finalizate până la finalul anului viitor. Atunci se vor realiza, pe strada Moților și Calea Mănăștur, benzi dedicate mijloacelor de transport în comun.

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii, la valoarea de peste 92 de milioane de lei, fără TVA (18.4 milioane euro).Termenul de execuție este de 14 luni, plus 6 luni de proiectare. Au fost 6 ofertanți la această licitație. Așadar, în august 2025 ar trebui să avem șase benzi circulabile.

Proiectul Centurii Metropolitane a Clujului are 100 de km, 35 de km de piste de biciclete, o valoare de 1.7 miliarde de euro. Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover, respectiv galerie cu forare subterană, și 20 de noduri.

Comenteaza